Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorHacıömeroğlu, Güney
dc.contributor.authorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorArcagök, Serdar
dc.date.accessioned2015-08-21T05:40:45Z
dc.date.available2015-08-21T05:40:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationHacıömeroğlu, G., Şahin,Ç. ve Arcagök, S.(2014). Turkish Adaptation of Preservice Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge Assesment Insturment.Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (2), 297-315.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1103
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the reliability and validity of the Turkish adaptation of Pre-service Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge Assessment Instrument developed by Schmidt, Baran, Thompson, Mishra, Koehler and Shin (2010). This instrument was adapted to Turkish to assess preservice teachers Technological Pedagogical Content Knowledge level. In this study, data gathered from 225 elementary pre-service teachers were used for Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) to determine the structure of factor loading. The factor loading among the sub-scales showed some differences in comparison to the number of the factors in original instrument. The Cronbach Alpha coefficient for the overall instrument was found as 0.94. The adapted instrument includes 46 items placed on a 5-point Likert type scale. The instrument includes nine sub-scales: content knowledge (CKmathematics, CKsocial, CKscience, CKliteracy), Technological Knowledge (TK), Pedagogical Knowledge (PK), Pedagogical Content Knowledge (PCK), Technology Related Teaching Knowledge (TRTK), Technology Related Pedagogical Content Knowledge (TRPCK). The instrument is valid and reliable and appropriate to use in Turkish culture.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, Schmidt, Baran, Thompson, Mishra, Koehler ve Shin (2010) tarafından geliştirilen Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini Değerlendirme Ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlayarak sınıf öğretmeni adaylarının bu konuya ilişkin gelişimini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı elde etmeyi amaçlamıştır. 225 sınıf öğretmeni adayına uygulanarak toplanan verilere Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) uygulanmıştır. Bulgular, ölçeğin özgün formunda yer alan bütün maddelerin 38. madde dışında Türkçe formunda yer alabileceğini göstermektedir. Türkçe’ye uyarlanan ölçek maddelerinin faktör boyutunda dağılımları özgün hali ile karşılaştırıldığında bazı farklılıkların olduğu görülmüştür. Güvenirlik çalışması kapsamında iç tutarlık katsayısı 0.94 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular, uyarlanan ölçeğin faktör yapısının kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Uyarlanan ölçek 46 maddeden oluşmaktadır ve 5’li likert tipindedir. Ölçekte Alan Bilgisi (ABmatematik, ABsosyal, ABfen, ABokuma yazma), Teknoloji Bilgi (TB), Pedagojik Bilgi (PB), Pedagojik Alan Bilgisi (PAB), Teknoloji Destekli Öğretim Bilgisi (TDÖB), Teknoloji Destekli Pedagojik Alan Bilgisi (TDPAB) olmak üzere dokuz boyut yer almaktadır. Ölçeğin Türkçe formunun sınıf öğretmeni adaylarında kullanılabilecek geçerli ve güvenli bir araç olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTechnological pedagogical content knowledgeen_US
dc.subjectElementary pre-service teacheren_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectTeknolojik pedagojik alan bilgisien_US
dc.subjectSınıf öğretmeni adayıen_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.titleTurkish Adaptation of Preservice Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge Assesment Insturmenten_US
dc.title.alternativeÖğretmne Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlama Çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dcterms.descriptionHacıömeroğlu, Güney, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı) Şahin, Çavuş ; Arcagök, Serdar, (Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı)
dc.authoridTR32029en_US
dc.authoridTR124380en_US
dc.authoridTR147070en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record