Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Recent submissions
Now showing items 101-116 of 116
-
Selanik Aristoteles Üniversitesindeki öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmeye karşı tutum ve motivasyonlarının araştırılması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, Selanik Aristoteles Üniversitesi’nde yabancı dil olarak Türkçe öğrenmek isteyen farklı dönelerde öğrenim gören öğrencilerin Türk diline, Türkçe öğrenmeye, Türk insanına, dil öğrenmeye, ebeveynlerinin ... -
Implementation of a mentor training programme for English language teachers: perceptions of stakeholders in the Mentoring Programme
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Teaching practice plays an important role in the professional development of preservice teachers, and mentor teachers are key figures in this process; however, many observers report an ineffective level of mentor support, ... -
Ailelerin, okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için kullandıkları okuryazarlık uygulamalarının incelenmesi: Tekirdağ ili örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için kullandıkları okuryazarlık uygulamalarının tür ve sıklıklarının farklılaşıp ... -
Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi için yazılan Türkçe öğretim kitaplarından yola çıkılarak o dönemde İngilizlere yönelik Türkçe öğretim yöntemlerini ortaya konulmıştur. Bu çalışmada nitel ... -
Edebi metnin yorumunda algı ve anlama bağlı öznel yaklaşım sorunu: Türk şiirinde metafor örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Edebiyat, dil ve anlatım eğitiminin hem dil hem estetik boyutu içerdiği düşüncesinden hareketle bu araştırma öznelliğin, estetik sözel malzemeyi önce algılamada, sonra, anlama ve yorumlamadaki görünümünü bilişsel ve ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenmeye yönelik yeterlik algıları ve görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin yeterlik algıları Avrupa Birliği’nin ortaya koyduğu 8 anahtar yeterlik çerçevesinde incelemek ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri ortaya koymaktır. Araştırma, karma yöntem ... -
Sınıf öğretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenerek; medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, Fen Bilimleri ve Teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi (Çanakkale örneği)
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada ortaokul (5, 6, 7 ve 8. Sınıf) öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin, Fen Bilimleri dersine ve teknolojiye yönelik tutumlarının sınıf derecelerine, anaokulu veya kreşe gidip gitmemelerine, cinsiyetlerine, ... -
Türk ve dünya edebiyatlarındaki örnekleriyle edebi akımların öğretimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın temel amacı; edebi akımların ilke ve özelliklerini, metinlerden yola çıkarak örneklendirmektir. Öncelikle edebi akımların geçerli literatürde belirlenmiş ilke ve özellikleri tespit edilmiş ardından bu ilke ... -
Göstergebilim açısından Türkçe ders kitapları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Ders kitabı hazırlanırken tek bir alanın verileri yeterli olmamaktadır. Ders kitaplarının hazırlanması sürecinde dil bilimi, metindilbilim, göstergebilim gibi alanların verilerinden yararlanılması gerekmektedir. Göstergebilimsel ... -
4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın genel amacı 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak düzenlenmiştir. ... -
Türkiye’deki üniversitelerde Tarih Bölümü ve Tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı 2013-2014 öğretim yılında Türkiye’deki üniversitelerde tarih bölümü ve tarih eğitimi programlarının değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan karma desen yöntemi ... -
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin işledikleri disiplin suçları ile aldıkları disiplin cezalarının değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada, 2005 ile 2012 yılları arasında Çanakkale ilinde çalışmış ve verilerine ulaşılmış 188 resmi ilköğretim okulu öğretmeninin işlediği disiplin suçları ile aldığı disiplin cezalarının neler olduğu ortaya konulması ... -
Prospective English Language teachers’ view on the implementation process and the outcomes of community service practices course
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The aim of this study is to investigate the opinions of prospective teachers enrolled at the Department of English Language Teaching (ELT) concerning the implementation process and the outcomes of Community Service Practices ... -
Evaluation of textbook series ‘Life’ in terms of cultural components
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-07)The present study aims to identify the elements that might be related to 'intercultural communicative competence' in the adult textbooks “Life” in A1 and A2 levels which include National Geographic content and published ... -
Web tabanlı ödev takip ve değerlendirme sisteminin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğretmenlerin ödev verebildiği, verdiği ödevin kontrollerini yapabildiği, ödev performansları ile ilgili raporlar alabildiği ve ödev takibinin öğrenciler ve ...