Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTabuk, Mesut
dc.contributor.authorHacıömeroğlu, Güney
dc.date.accessioned2015-08-07T05:47:08Z
dc.date.available2015-08-07T05:47:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTabuk, M. ve Hacıömeroğlu, G. (2015). Turkish Adaptation of Attitude Towards Mathematics Instrument . Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (1), 245-260.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1051
dc.description.abstractPurpose of this study is to examine the reliability and validity of the Turkish adaptation of The Attitudes towards Mathematics Inventory by Tapia (1996). In this study, data gathered from 210 elementary pre-service teachers were used for Exploratory Factor Analysis and Confirmatory Factor Analysis to determine the structure of factor loading. The factor loading among the sub-scales showed some differences in comparison to the number of the factors in original instrument. The Cronbach’s alpha coefficient for the overall instrument was found as 0.785. The adapted instrument includes 32 items placed on a 5-point likert type scale. The instrument includes 2 sub-scales: self-efficacy and value of mathematics. The instrument is valid and reliable and appropriate to use in Turkish culture.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, uluslararası pek çok çalışmada yaygın bir şekilde kullanılmış olan ve Tapia (1996) tarafından geliştirilen Matematiğe İlişkin Tutum Ölçeğini Türkçeye uyarlama çalışmasıdır. Türkçeye uyarlama çalışması çerçevesinde ölçeğin geçerlik ve güvenilirlik araştırması yapılarak sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe ilişkin tutum düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı elde etmek amaçlanmıştır. 210 sınıf öğretmeni adayına uygulanarak toplanan verilere Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi uygulanmıştır. Özgün formu 40 maddeden oluşan ölçek için yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında 8 madde çıkarılmış ve Türkçeye uyarlanan halinde 32 madde yer almıştır. Uyarlanan ölçek maddelerinin faktör dağılımları özgün hali ile karşılaştırıldığında bazı farklılıkların olduğu görülmüştür. Türkçeye uyarlanan ölçekte öz-güven ve matematiğin değeri olmak üzere 2 faktörlü bir yapı oluşmuştur. Güvenirlik çalışması kapsamında iç tutarlık katsayısı 0.785 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular, uyarlanan ölçeğin faktör yapısının kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Uyarlanan ölçek 5’li likert tipinde olup 32 maddeden oluşmaktadır. Elde edilen sonuçlar, ölçeğin Türkçeye uyarlanan formunun sınıf öğretmeni adaylarında kullanılabilecek geçerli ve güvenli bir araç olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectElementary pre-service teacheren_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectScale adaptationen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectSınıf öğretmeni adayıen_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectÖlçek uyarlamaen_US
dc.titleTurkish Adaptation of Attitude Towards Mathematics Instrumenten_US
dc.title.alternativeMatematiğe İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlama Çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR15835en_US
dc.authoridTR32029en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record