Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGenç, Salih Zeki
dc.contributor.authorTutkun, Tugay
dc.contributor.authorÇoruk, Adil
dc.date.accessioned2015-05-28T11:53:34Z
dc.date.available2015-05-28T11:53:34Z
dc.date.issued2015-04
dc.identifier.citationGenç, S. Z., Tutkun, T. ve Çoruk, A. (2015). Values education problematic: determining the status according to classroom teachers opinons. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(2), 374-397.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1008
dc.description.abstractIt is a known fact that values education is mostly done via modeling. During the acquisition process of values individuals observe models that are known as “reference group” in their environment. In this value acquisition process, children firstly take family members and teachers as their models. Considering the importance of values education in early childhood, classroom teachers’ opinions regarding to values education are examined in this study. This study is conducted with 20 teachers in 4 elementary schools in the Çanakkale province in the year of 2013-2014. Qualitative research design and interview method is used to collect data. Examination of the results reveals that some teachers state the importance of family in values education while others sate the importance of school and combination of values education process in curriculums. According to results, teachers suggest a course devoted to values education especially in the schools.en_US
dc.description.abstractDeğerler eğitiminin daha çok model alma yoluyla gerçekleştiği bilinen bir gerçektir. Bireylerin değer kazanım sürecinde çevrelerinde “referans grubu” diye bilinen modelleri gözlemledikleri söylenebilir. Değer edinim sürecinde çocuklar öncelikle aile bireyleri ve öğretmenlerini model almaktadırlar. Bu çalışmada, ilk çocukluk döneminin değer eğitimindeki önemi göz önüne alınarak ilkokullarda görevli sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimi ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Çalışma, 2013- 2014 öğretim yılında, Çanakkale’de 4 ilkokulda, toplam 20 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel bir durum çalışması olarak deşelenmiştir. Çalışmada, görüşmeler yoluyla toplanan verinin analiz edilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik görüşleri incelendiğinde, değerler eğitiminde ailenin önemini vurgulayan öğretmenler olduğu gibi değerler eğitiminde eğitim-öğretim sürecinin de etkili olduğunu ve değerler eğitiminin okuldaki eğitim-öğretimle bütünleştirilmesi gerektiğini ifade eden öğretmenler de bulunmaktadır. Öğretmenlerin özellikle de okullarda değerler eğitimine yönelik bir dersin yer almasını önerdikleri görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.subjectClassroom teacheren_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.titleValues Education Problematic : Determining the Status According to Classroom Teachers Opinonsen_US
dc.title.alternativeDeğer ve Eğitimi Sorunsalı : Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Durum Tespitien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR146724en_US
dc.authoridTR124425en_US
dc.authoridTR47770en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster