dc.contributor.author | Genç, Salih Zeki | |
dc.contributor.author | Tutkun, Tugay | |
dc.contributor.author | Çoruk, Adil | |
dc.date.accessioned | 2015-05-28T11:53:34Z | |
dc.date.available | 2015-05-28T11:53:34Z | |
dc.date.issued | 2015-04 | |
dc.identifier.citation | Genç, S. Z., Tutkun, T. ve Çoruk, A. (2015). Values education problematic: determining the status according to classroom teachers opinons. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(2), 374-397. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1008 | |
dc.description.abstract | It is a known fact that values education is mostly done via modeling. During the acquisition process of values individuals observe models that are known as “reference group” in their environment. In this value acquisition process, children firstly take family members and teachers as their models. Considering the importance of values education in early childhood, classroom teachers’ opinions regarding to values education are examined in this study. This study is conducted with 20 teachers in 4 elementary schools in the Çanakkale province in the year of 2013-2014. Qualitative research design and interview method is used to collect data. Examination of the results reveals that some teachers state the importance of family in values education while others sate the importance of school and combination of values education process in curriculums. According to results, teachers suggest a course devoted to values education especially in the schools. | en_US |
dc.description.abstract | Değerler eğitiminin daha çok model alma yoluyla gerçekleştiği bilinen bir gerçektir. Bireylerin değer kazanım sürecinde çevrelerinde “referans grubu” diye bilinen modelleri gözlemledikleri söylenebilir. Değer edinim sürecinde çocuklar öncelikle aile bireyleri ve öğretmenlerini model almaktadırlar. Bu çalışmada, ilk çocukluk döneminin değer eğitimindeki önemi göz önüne alınarak ilkokullarda görevli sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimi ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Çalışma, 2013- 2014 öğretim yılında, Çanakkale’de 4 ilkokulda, toplam 20 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel bir durum çalışması olarak deşelenmiştir. Çalışmada, görüşmeler yoluyla toplanan verinin analiz edilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik görüşleri incelendiğinde, değerler eğitiminde ailenin önemini vurgulayan öğretmenler olduğu gibi değerler eğitiminde eğitim-öğretim sürecinin de etkili olduğunu ve değerler eğitiminin okuldaki eğitim-öğretimle bütünleştirilmesi gerektiğini ifade eden öğretmenler de bulunmaktadır. Öğretmenlerin özellikle de okullarda değerler eğitimine yönelik bir dersin yer almasını önerdikleri görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Values | en_US |
dc.subject | Values education | en_US |
dc.subject | Classroom teacher | en_US |
dc.subject | Değerler | en_US |
dc.subject | Değerler eğitimi | en_US |
dc.subject | Sınıf öğretmeni | en_US |
dc.title | Values Education Problematic : Determining the Status According to Classroom Teachers Opinons | en_US |
dc.title.alternative | Değer ve Eğitimi Sorunsalı : Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Durum Tespiti | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR146724 | en_US |
dc.authorid | TR124425 | en_US |
dc.authorid | TR47770 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |