Browsing by Author "Demir, Mehmet Kaan"
Now showing items 1-13 of 13
-
4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi
Çiçekliyurt, Zerrin Tuğçe (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın genel amacı 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak düzenlenmiştir. ... -
The Burnout of Primary School Teachers Who Teach to the First Classes
Demir, Mehmet Kaan; Kara, Nazlı (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)Burnout issue which is critical for cognitive, physical and affective domains is a trending research area in recent years in our country. In the last 15 years, many significant changes occurred in the country as well as ... -
Evaluation of the Acquisition of Skills Directly Offered in the Fourth Grade Course of Social Studies
Çiçekliyurt, Zerrin Tuğçe; Demir, Mehmet Kaan (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)The aim of this study is to reveal to what extent the fourth grade students in the primary schools in the city of Çanakkale have acquired the skills directly offered in the course of Social Studies. The study is a descriptive ... -
Investigation of the problems of adaptation to the occupation among recently appointed primary school teachers
Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2021)Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama ... -
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dört İşlem Problemlerini Çözerken Yaptıkları Matematiksel Hatalar
Ekici, Betül; Demir, Mehmet Kaan (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-03)Bu çalışmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işlem problemlerini çözerken yaptıkları matematiksel hataları matematiksel dil becerileriyle birlikte incelemektir. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Çanakkale ... -
İlköğretim sosyal bilgiler dersinde gözlem gezisi uygulamasının öğrencilerin eleştirel düşünme becerisine ve çevre duyarlılığına etkisi
Açar, Seçil (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)“İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde gözlem gezisi uygulamasının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine ve çevre duyarlılıklarına etkisi var mıdır?” sorusunun problem olarak alındığı bu deneysel araştırmanın çalışma ... -
Prospective Teachers' Opinions Towards Postgraduate Education
Şahin, Çavuş; Demir, Mehmet Kaan; Arcagök, Serdar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)The purpose of this study is to determine the opinions of prospective teachers on postgraduate education. The study has utilized the design of “Case Study” which is one of the qualitative research designs. The major ... -
Resfebe etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde eleştirel düşünme becerilerine etkisinin değerlendirilmesi
Kuruoğlu, Fatih (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Resfebe etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde eleştirel düşünme becerilerine etkisini araştırmak amacıyla yapılan bu araştırma doğrultusunda Çanakkale ili Biga ilçesinden bir ilkokuldan 4 tane ... -
Sınıf eğitimi ve okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çocuk - medya ilişkisine dair görüşlerinin değerlendirilmesi
Gür, Gizem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Medya, günümüzde teknolojik gelişmelerin artmasıyla daha önemli bir kavram haline gelmiştir. Sınıf eğitimi ve okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çocuk - medya ilişkisine dair görüşlerinin değerlendirilmesi bu çalışmanın ... -
Sınıf öğretmenlerinin alternatif eğitime dair bilgi düzeyleri ve Türkiye'de uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri
Arslan, Kübra (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023)Eğitim faaliyetlerinin iyi bir şekilde yürütülmesi ve başarıya ulaşabilmesi için ana akım eğitimden ayrılıp, farklı eğitim modellerinin incelenmesi ve araştırılması gerekmektedir. Çocukların ilgi, yetenek ve becerilerini ... -
Sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kullanım durumlarının incelenmesi
Yavuz, Begüm (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kullanım durumlarını incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için ... -
Sınıf öğretmenlerinin sınıf tasarımı üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi
Gönül, Almina (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin sınıf tasarımı üzerine görüşlerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim ... -
Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik durumlarının değerlendirilmesi
Yurteri, İlay Sultan (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın temel amacını; sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecindeki mesleki tükenmişliklerine ilişkin görüşleri, mesleki yeterlilikleri, tükenmişlik kavramını nasıl anlamlandırdıkları ve tükenmişlik durumlarının ...