Buluk, Buket2025-01-272025-01-2720212587-0890https://doi.org/10.26677/TR1010.2021.663https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/511366https://hdl.handle.net/20.500.12428/15811Bu çalışmada, Covid-19 sürecinde Türkiye iç pazarının turizme yönelik talepleri ve turizm\rişletmeleri yöneticilerinin Covid-19 süreci ve sonrasına ilişkin iç pazara ve turizme yönelik bakış\raçıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın verileri 15 Mart-01 Mayıs 2020 tarihleri arasında\r650 yerli katılımcıdan ve Antalya ve Bodrum’da yer alan 20 turizm işletmesi yöneticisinden\rçevrimiçi olarak toplanmıştır. Araştırmanın öne çıkan bulgularına bakıldığında “Tüm seyahat\rkısıtlamalarının 15 Haziran’da kaldırıldığını varsayarsak ne kadar kısa sürede uçuş içeren bir\ryurt içi seyahate çıkardınız?” sorusuna 650 katılımcının %31,5 oranındaki kayda değer bir\rbölümünün “hemen” tatile çıkmaya hazır olduğu görülmüştür. Bu kapsamda çalışmada, iç\rpazarın turizm talebi göz önüne alınarak turizm yöneticilerinin iç pazara gereken önemi vermesi\rve fiyatların iç pazarın yararlanabileceği şekilde revize edilmesi gerektiği önerilmiştir. Öte\ryandan turizm işletmeleri yöneticilerinin kriz ortamı geçince de otel fiyatlarının hemen\rarttırılmasının doğru olmadığını ve iç pazara gereken değerin verilmesi gerektiğini belirttikleri\rgörülmüştür. Elde edilen sonuçların, 2020 yılı itibariyle önümüzdeki birkaç sezonunu Covid-19\rgölgesinde geçireceği öngörülen turizm sektörü için Türkiye’deki turizm uygulayıcılarına yol\rgöstereceği düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmİşletmeSağlık Politikaları ve HizmetleriİktisatKoronavirüs (Covid-19) Sürecinde İç Turizmin Talepleri ve Turizm İşletmeleri Yöneticilerinin İç Turizme Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi*Article5126028010.26677/TR1010.2021.663511366