Korkutata, AbdulmenafMenteş, Çağdaş2025-01-262025-01-262021https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QsdL5_YosMKTg5e3FxXVZeDsq4Yt-KHmGmziRGi_B5FAhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/9297Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıGelişen toplum yapısıyla beraber bireylerin ilgi alanlarıda değişmektedir. Rekreasyonel katılım toplum yapısının vazgeçilmez bir unsurudur. Öğrenciler içinde bu kavram son derece gerekli bulunmaktadır. Rekreasyonel faaliyetler arasında yer alan e-sporun önemi tartışılamaz bir husustur. Nitekim e-spor dünya geneli sahip olduğu potansiyle bu durumun önemini açıkça göstermektedir. Buradan hareketle bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin e-spor rekreasyon faaliyetlerine yönelik katılım motivasyonlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Öğrencilerin e-spor katılım motivasyonları Öz ve Üstün (2019) tarafından geliştirilen e-spor katılım motivasyonu ölçeğiyle belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların tanımlanması için araştırmacı tarafından anket formunda bazı ifadelere yer verilmiştir. Araştırmada 2020 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde aktif öğrenciliği bulunan 617 öğrenci örneklem olarak belirlenmiş fakat yalnızca 267 öğrencinin e-spora katıldığı tespit edildiğinden ana hipotezler bu öğrencilerden toplanan veriler ile test edilmiştir. Hipotez testlerinde ikili grup ortalamalarının karşılaştırılmasında t testi, ikiden fazla grup ortalamalarının karşılaştırılmasında ANOVA testi, değişkenler arasındaki ilişkiler için Koralasyon testi ve günlük e-spor kullanma süresinin e-spor katılım motivasyonuna etkisinin ortaya çıkarılması için Regresyon analizi uygulanmıştır. Hipotez testlerinde istatistiksel sonuçlar p<0,05 ve p<0,01 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, yaş, sınıf ve aylık gelire göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmazken cinsiyete göre anlamlı bir bulgu tespit edilmiştir. Öte yandan günlük internet kullanımı, günlük e-spor kullanımı ve e-spor katılım motivasyonu arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilere ulaşılmıştır. Ayrıca günlük e-spor kullanım süresinin e-spor katılım motivasyonunu %15 yordadığı bulgulanmıştır. Sonuç olarak, günlük e-spor katılımına harcanan sürenin e-spor katılım motivasyonuyla bir ilişkisinin olduğu, e-spor kullanım süresinin artmasıyla e-spor katılım motivasyonununda arttığı tespit edilmiştir.With the developing society structure, the interests of individuals are also changing. Recreational participation is an indispensable element of the social structure. This concept is also extremely necessary for students. As it is one of the recreational activities, importance of e-sports is indisputable. Thus, the worldwide potential of e-sports clearly shows the importance of this. From this point of view, the aim of this research was to examine the motivation of university students to participate in e-sports recreation activities according to some variables. E-sports participation motivation of students were determined by the e-sports participation motivation scale developed by Öz and Üstün (2019). In addition, some statements to identify the participants were included in the questionnaire by the researcher. In the research, 617 students who were active students at Çanakkale Onsekiz Mart University in 2020 were determined as a sample, but since it was confirmed that only 267 students participated in e-sports, the main hypotheses were tested with the data collected from these students. In the hypothesis tests, to compare the the paired group means t test was used, for the comparison of the averages of more than two groups the ANOVA test was applied, for the relationships between the variables the Correlation test was applied and the Regression analysis was performed to reveal the effect of daily e-sports usage time on e-sports participation motivation. Statistical results in hypothesis tests were considered significant at p<0.05 and p<0.01 levels. According to the results of the analysis, while no statistically significant difference was determined according to age, class and monthly income, it was determined that there was a statisticallay significant difference according to gender. On the other hand, statistically significant difference was determined between daily internet use, daily e-sports use and e-sports participation motivation. In addition, it was found that daily e-sports usage time predicted e-sports participation motivation at a rate of 15%. As a result, it has been determined that the time spent on daily e-sports participation is related with e-sports participation motivation, and e-sports participation motivation increases with the increase in e-sports usage time.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporSportsÜniversite öğrencilerinin e-spor rekreasyon faaliyetlerine yönelik katılım motivasyonlarının incelenmesiInvestigation of university students' motivations for participation in e-sports recreation activitiesMaster Thesis1116691327