Yolcu, Mehmet AliCelepoğlu, Saygın Kamil2025-01-272025-01-2720201308-4445https://doi.org/10.12981/mahder.781425https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/400864https://hdl.handle.net/20.500.12428/14657Toplumlar sadece maddi varlıklarından ibaret değildir. Onları diğer toplumlardan ayıranen önemli unsurları kültürel miraslarıdır. Birikimli olarak oluşan ve toplumun esas kimliğinioluşturan bu mirasların hem korunması hem de gelecek kuşaklara aktarılması, geçmiş ilegelecek arasında kurulacak köprülerin temellerini oluşturmaktadır. Bu kültürel miraslardanbirisi olan Nevruz ya da bahar bayramı genel anlamda din ya da ulus ayrımı olmaksızın çokeski dönemlerden beri kutlanıla gelen bir bayram olarak karşımıza çıkmaktadır. Hemenhemen tüm toplumlar tarihsel süreç içerisinde kendi inanma ve gelenekleri ile yoğurarak,temelde amaç aynı olsa da Nevruz’a dair birtakım inanmalar ve gelenekler oluşturmuşlardır.Günümüzde daha çok Trakya ve Bulgaristan’ın bu bölgeye olan sınırında yaşayan Amucalarda Nevruz’a dair geleneklerini ve bu gelenekler etrafında oluşan inanmalarını canlı tutanender topluluklardan biridir. Bu çalışmada geçmişten getirdikleri kültürel miraslarınınyanında çeşitlenme ve değişiklikler ile zengin bir kültürel birikime ve inanç çeşitliliğine sahipolan Amucaların Nevruz’a dair inanma ve uygulamaları, saha araştırması yoluyla derlenmişve veriler analiz edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFolklorTarihTRAKYA’DA YAŞAYAN AMUCA BEKTAŞİLERİNDE NEVRUZ ERKÂNIArticle13311003102410.12981/mahder.781425400864