Tok, MehmetYılmaz, Eren2025-01-272025-01-2720141304-429Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/234042https://hdl.handle.net/20.500.12428/20322Dil becerilerinin gelişiminde ders kitapları ve metinler en temel araçlar olarak kullanılmaktadır. 21. yüzyılda dilin kullanım olarak farklılaşması ve yeni okuryazarlıkların çıkması aslında metin algısını da tamamen değiştirmiştir. Türkçe öğretimine farklı bakış açıları ile yaklaşıldığında kullanılacak olan metinlerin de buna bağlı olarak tamamen değişebileceğini söylemek mümkündür. Metin dilbilim çalışmalarının ortaya koyduğu birçok sınıflandırmaya bakıldığında, Türkçe öğretiminde kullanılabilecek metin çeşitlerinin ve özelliklerinin ne denli farklı olabileceği de ortaya çıkmaktadır.Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının, metin algısına ilişkin algılarının tespit edilerek betimlenmesinin amaçlandığı bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 29 birinci ve dördüncü sınıf lisans öğrencileriyle yapılan görüşme ve \"metin algısı form\"larından toplanmıştır. Çalışma sonucunda araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunun metin kavramını yazılı parçalardan oluşan bir bütün olarak algıladıkları; Türkçe öğretiminde geleneksel yaklaşıma uygun metin tercihlerinde bulundukları ve metin türlerini kategorize etmede sıkıntı yaşadıkları görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDil ve Dil BilimTÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ METİN ALGILARIArticle1125245263234042