Korkmaz, HalilSavaşçı, UğurkanAydın, Buse2025-01-272025-01-2720192147-8775https://doi.org/10.21325/jotags.2019.521https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/343895https://hdl.handle.net/20.500.12428/15326Müzeler; eğitim, öğretim ve eğlence amaçlı kullanılabilen kültürel mirasın korunmasını vetanıtılmasını sağlayan kurumlardır. Bulunduğu destinasyonda turistik bir ürün haline gelenmüzelerin sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik etkilerinin de büyük olduğu görülmektedir.Bu açıdan müzelerin turizm sektörü için büyük önem arz ettiği bilinmektedir. Bu doğrultudaçalışmanın amacı Çanakkale ilinde bulunan ve Avrupa Yılın Müzesi 2020 yılı adayı olanTroya Müzesi’nin tanıtım faaliyetlerinin ve algılanan müze deneyiminin belirlenmesidir.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarakgözlem ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyleanaliz edilmiştir. Araştırma sonucunda, 2018 yılının Troya Yılı ilan edilmesinin TroyaMüzesi’nin tanıtımlarında büyük etkisinin olduğu görülmüştür. Müzenin konum, kullanımkolaylığı, bilgilendirici olması yönünden olumlu deneyim sağladığı ve Troya Ören Yeri’nindaha iyi anlaşılmasına katkı sağladığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmArkeolojiSanatMüze Tanıtım Faaliyetleri ve Ziyaretçi Deneyiminin Değerlendirilmesi: Troya Müzesi ÖrneğiArticle743156317310.21325/jotags.2019.521343895