Ayas, Nevriye2025-01-272025-01-2720202148-2586https://doi.org/10.15295/bmij.v8i3.1553https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/389191https://hdl.handle.net/20.500.12428/14784Bu çalışmanın amacı, Bütünleşik Pazarlama İletişiminin (BPİ), işletmelerinfirma performansına (nitel performans) ve marka performansına olan etkileriniincelemektir. Öncelikle konuyla ilgili literatür araştırması yapılmış ve Kısmi En KüçükKareler Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile bu değişkenler arasındaki ilişkiler ortayakonulmuştur. Çalışmada Çanakkale Bölgesinde turizm, enerji, imalat ve elektroniksektörlerinde faaliyet gösteren küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerden toplamda 127geçerli anket elde edilmiştir. BPİ ile nitel performans ve marka performansı arasındakiilişkiler test edilmiştir. BPİ’nin dört boyutunun ayrı ayrı nitel performans ve markaperformansı üzerindeki etkileri araştırılmış, aralarında anlamlı ilişkiler olduğu tespitedilmiştir. Sonuç olarak oluşturulan on üç hipotezden on iki tanesi desteklenmiştir.Çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişimİşletmeBÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İLE FİRMA PERFORMANSI (NİTEL PERFORMANS) VE MARKA PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİArticle832833286710.15295/bmij.v8i3.1553389191