Akkaya, GülnurBabacan Gümüş, AysunAkkuş, Yeliz2025-01-272025-01-2720181305-0397https://doi.org/10.5222/HEAD.2018.202https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/327979https://hdl.handle.net/20.500.12428/17056Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik lisans öğrencilerinin eğitimstresini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan bu çalışma iki farklı üniversitedehemşirelik lisans programına devam eden 585 öğrenci ile yapılmıştır.Verilerin toplanmasında “Sosyo-Demografik Özellikler Bilgi Formu”ve “Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 20.0istatistik programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesindesayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizive korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin uygulama stres puanı ortalaması 30.45±8.48,akademik stres puanı 30.79±8.09, toplam stres puanı 61.25±15.74olarak saptanmıştır. Uygulama stres puanı kız öğrencilerde, okulunfiziki koşullarından memnun olmayanlarda, hemşirelik bölümünütercih etmekte kararsız olanlarda anlamlı düzeyde daha yüksektir(p<0.05). Akademik stres puanı kız öğrencilerde, batıda yer alan okulunöğrencilerinde, okulun fiziki koşullarından memnun olmayanlardave hemşirelik müfredatından hiç memnun olmayanlarda anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.05).Sonuç: Çalışmanın yapıldığı her iki okulda fiziksel koşulların düzenlenmesi,hemşirelik bölümlerinin daha etkin tanıtılması ve müfredatlarınıntekrar gözden geçirilmesi önerilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSağlık Bilimleri ve HizmetleriHemşirelikPsikolojiHemşirelik Öğrencilerinin Eğitim Stresini Etkileyen Faktörlerin BelirlenmesiArticle15420220810.5222/HEAD.2018.202327979