Uslu, Emine MerveAkdemir, AyşenGenç, Salih Zeki2025-01-272025-01-2720231305-77662587-2451https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1183684https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1183548https://hdl.handle.net/20.500.12428/15706Araştırma eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama deseninde yapılan nicel araştırmadır. Üniversite öğrencilerinin bölümleri basit rastlantısal örnekleme modeli ile belirlenmiştir. Farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerden ise tabakalı örnekleme modeline uygun olacak şekilde 309 kişiden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı Tutum’, ‘Teknik’, ‘Bilişsel’ ‘Sosyal’ olmak üzere dört alt boyut ve 17 sorudan oluşan Dijital Okuryazarlık Ölçeği “Öğrenme” ve “Gelişim” alt boyutları olmak üzere iki alt boyuttan ve 17 sorudan oluşan Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerilerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri; sivil toplum kuruluşuna üye olma, çevrimiçi kurslara katılım sağlama ve kişisel bilgisayarı bulunma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasında anlamlı ve pozitif yönlü yüksek düzeyde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmış; yaşam boyu öğrenme becerilerinin öğretmen adaylarının dijital okuryazarlıklarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiEğitimEğitim AraştırmalarıÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİArticle25128330210.26468/trakyasobed.11836841183548