Özde, Hüsnü ÖzgürCerrahoğlu, NecatiKurak, Kemal2025-05-292025-05-2920232822-664Xhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/32032Toplumsal ve kültürel kuralları barındıran, bireylerin duygularını ve düşüncelerini etkileyerek onların duygu ve düşüncelerini ortaya koymalarında temel dayanak noktası oluşturan kavramlar değer olarak ifade edilmektedir. Bu bağlamda spor, insanlar üzerinde birtakım değerlerin oluşmasına katkı sağlamaktadır. Beden eğitimi ve spor dersinin öğrencilere kazandırmış olduğu değerlerin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmaya Tekirdağ ili Malkara ilçesine bağlı liselerde görev yapan 12 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılım sağlamıştır. Bu kapsamda öğretmenler ile yarı yapılandırılmış görüşler araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında yer alan öğretmenlere araştırmacı tarafından 5 soru sorulmuştur. 12 adet beden eğitimi öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile gerçekleştirilen bu araştırmada sonuç olarak; öğretmenlerin %50’si beden eğitimi ve spor dersinde öğrencilerinin kendi yeteneğini keşfetmeye yönelik değeri kazandırmaya çalışırken, öğretmenlerin %58’i beden eğitimi ve spor dersinde değerlerin öğrencilere kazandırılabilmesi için takım ve bireysel çalışmalara yer verdiği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden eğitimi öğretmeniBeden eğitimi ve spor dersinde öğrencilere kazandırmış olduğu değerlerDeğerler;BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNDE ÖĞRENCİLERE KAZANDIRMIŞ OLDUĞU DEĞERLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİResearch Article218799