Diker, OğuzCandan, Ayhan2025-05-292025-05-292025https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPo9WRfO_bgawokcUhxrpk4j78cywjOV1wpynUMmiQ5EKhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/29828Bu çalışma Troya Müzesi'nde bulunan akıllı teknoloji uygulamalarının turist rehberlerinin teknoloji hazırbuluşluluklarını ve tutumlarını anlatım kolaylığı, zenginliği ve ziyaretçilerin ilgi düzeylerine etkilerini belirlemeye yöneliktir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturularak 2 bölüm olarak hazırlanmıştır. Birinci bölümde 11 sorudan oluşan açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme soruları ve ikinci bölümde demografik özellikleri yansıtan 7 soru katılımcılara yöneltilmiştir. Çalışmanın uygulama evren kısmını Turist Rehberleri Odaları Birliği'ne (TUREB) kayıtlı toplam 13.654 kişiden oluşan turist rehberi oluşturmaktadır. Evren içerisinde Çanakkale ilinde Troya Müzesi'ne kültür turu gerçekleştiren rehberlerin örneklem grubuna dahil edildiği çalışmada ifadelerin sık tekrara düşmesi esasına göre toplam 24 eylemli turist rehberinin akıllı teknolojilere bakış açıları üzerine inceleme yapılmıştır. Araştırma giriş ve 5 bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölüm kavramsal çerçeve hakkında açıklayıcı bilgiler içermektedir. İkinci bölüm Troya Müzesi hakkında genel bilgiler, sosyal medya hesapları ve akıllı teknoloji kullanım alanları ile ilgili sayısal veriler sunulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümde şu başlıklara yer verilmektedir. Araştırmanın amacı, kapsamı, önemi ve sınırlılıkları açıklanmıştır. Dördüncü bölümde analizler sonucunda ulaşılan veriler doğrultusunda değerlendirmelere yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise çalışmaya ait ortaya çıkan veriler ışığında sonuçlar ve neler yapılması gerektiğine dair öneriler sıralanmıştır.This study aims to determine the effects of the smart technology applications in the Troy Museum on tour guides' technology readiness and attitudes, as well as the ease and richness of their narration and the level of interest of visitors. The semi-structured interview form has been prepared in two sections. The first section consists of 11 open-ended semi-structured interview questions, while the second section includes 7 questions reflecting the demographic characteristics of the participants. The study's application universe consists of tour guides registered with the Union of Tourist Guides (TUREB), totaling 13,654 individuals. In the universe, a sample group of guides who conducted cultural tours to the Troy Museum in Çanakkale province were included. In this study, 24 active tour guides were selected for the sample group, and an analysis was conducted on their perspectives regarding smart technologies, with a focus on the frequent repetition of expressions. The research consists of an introduction and five chapters. The first chapter provides explanatory information about the conceptual framework. The second chapter presents general information about the Troy Museum, its social media accounts, and the areas of smart technology usage, along with statistical data. The third chapter covers the following topics: the aim, scope, significance, and limitations of the research. The fourth chapter includes evaluations based on the data obtained from the analyses. In the fifth and final chapter, conclusions are drawn based on the data generated from the study, and suggestions are made regarding what actions should be taken.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMüzecilikMuseologyKültür turizmi etkinliği olarak Troya Müzesi turu gerçekleştiren turist rehberlerinin akıllı teknolojilere bakış açılarının belirlenmesiDetermining the perceptions of tourist guides conducting tours at the Troy Museum as a cultural tourism activity on smart technologiesMaster Thesis1111933170