Kafa, NeşeKorkmaz, HalilAteş, Ayşe Bozdağ2025-01-272025-01-2720212667-5617https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/517752https://hdl.handle.net/20.500.12428/18751Günümüzde destinasyonlar arasında rekabetçiliğin hızla artması, destinasyon pazarlamacılarının yeni\rbilgi arayışına girmelerine neden olmaktadır. Özellikle ziyaretçilerin destinasyon hakkındaki düşüncelerinin\rbilinmesi destinasyonun nasıl algılandığı konusunda pazarlamacılara yardımcı olmaktadır. Ziyaretçilerin\rdestinasyonla ilgili olumlu ya da olumsuz olan algılarının davranışlarını etkilediği düşünüldüğünde bu\rbilgiler, hedef pazarla ilgili derinlemesine bilginin edinilmesi olanağı sağlamaktadır. Ziyaretçilerin\rdestinasyonla ilgili davranışları ise destinasyona tekrar gelmek ve(ya) tavsiye etmek şeklinde oluşmaktadır.\rAynı zamanda ziyaretçilerin destinasyon imajı algıları sosyo-demografik özelliklerine göre değişiklik\rgösterebilmektedir. Destinasyon imajı, özellikle turist davranışlarını etkileyerek turistlerin memnuniyetini\rşekillendirmektedir. Turistlerin destinasyon imajı algılarının belirlenmesi ise, destinasyon pazarlamacılarının\rbu konuda bilgi edinmelerine yardımcı olmaktadır. Bu nedenle, destinasyon imajı konusu literatürdeki çok\rfazla çalışmada ilgi görmektedir. Yapılan çalışmada Gökçeada destinasyon imajı ile sosyo-demografik\rdeğişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Buna göre çalışmada, ziyaretçilerin sosyodemografik özelliklerinden hangilerinin destinasyon imajı algısını etkilediğinin belirlenmesine çalışılmıştır.\rYapılan çalışmada verilerin elde edilmesinde anket tekniği kullanılmış ve 2019 yılı yaz sezonunda (HaziranAğustos) Gökçeada’yı ziyaret eden toplam 257 kişiye ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 19 ile ölçülmüş,\rt-testi ve anova ile analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde destinasyon imajının ziyaretçilerin cinsiyet ve\rmedeni durumuna göre bir farklılık yaratmadığı, yaşlarına göre ise kısmen farklılık yarattığı belirlenmiştir.\rAyrıca ziyaretçilerin mesleklerine göre destinasyon imajı boyutlarından eğlence, değer ve altyapı\rboyutlarının farklılaştığı bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmCoğrafyaGökçeada Destinasyon İmajının Sosyo-demografik Değişkenler Açısından İncelenmesiArticle16518551873517752