Telef, Bülent Baki2025-01-272025-01-2720131302-6631https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/152164https://hdl.handle.net/20.500.12428/19501Amaç: Bu çalışmanın amacı, Olumlu ve Olumsuz Yaşantı Ölçeğinin (OOYÖ) ergenler için psikometrik özelliklerini incelemektir. Yöntem: Araştırma İzmir ilinde farklı liselerde öğrenim gören 364 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrenci- lerin 213ü (%58.5) kız, 151i (%41.5) erkektir. Ölçeğin, yapı geçerliliği açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılarak incelenmiştir. Ölçeğin ölçüt bağlantılı geçerliliğini saptamak için Yaşam Doyumu Ölçeği, Yaşam Yöne- limi Testi ve Ucla Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin güvenilirliğine bakmak için Cronbach alfa katsayısı ve test-tekrar test yöntemi kullanılmıştır. Madde analizi kapsamında madde toplam puan korelasyonuna ve %27lik alt-üst grupların madde ortalama puanları arasındaki farklara bakılmıştır. Sonuç: Açımlayıcı faktör analizi sonu- cunda, ölçeğin özgün formunda ve üniversite öğrencileri ile yapılan uyarlama çalışmasında olduğu gibi iki faktör- den oluşmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizine göre ölçeğin uyum indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin ölçüt bağlantılı geçerliliği çalışması için yapılan korelasyon analizi sonucunda anlamlı iliş- kiler bulunmuştur. OOYÖnün Cronbach alfa katsayısına, test-tekrar test sonucuna, madde toplam korelasyon- larına ve t değerlerine bakıldığında ölçeğin güvenilir olduğu görülmektedir. Tartışma: OOYÖnün ergenlerin yaşa- dığı olumlu ve olumsuz duyguları geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçtüğü söylenebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiDavranış BilimleriOlumlu ve Olumsuz Yaşantı Ölçeği: Ergenler için geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasıArticle1416268152164