Kurudayıoğlu, MehmetTüzel, Sait2025-01-272025-01-2720101300-7874https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/110277https://hdl.handle.net/20.500.12428/17491Çağımızda geleneksel okuryazarlığın yanı sıra, teknolojik gelişmeler doğrultusunda, görsel okuryazarlık, medya okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı, e-okuryazarlık ve bilgisayar okuryazarlığı gibi okuryazarlık türleri ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda bireye anlama ve anlatma becerisi kazandırma amacında olan Türkçe derslerinin ortaya çıkan yeni okurya-zarlık türlerini de içerisine alacak etkinlik ve metinlerle zenginleştirilmesi gereği ön plana çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışmada, görsel okuryazarlık, medya okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ve e-okuryazarlık türleri ilköğretim Türkçe dersleri bağlamında ele alınarak değerlendiril-miştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDil ve Dil Bilim21. yüzyıl okuryazarlık türleri, değişen metin algısı ve Türkçe eğitimiArticle028283298110277