Kıncal, Y. RemziŞahin, ÇavuşTüzel, Sait2025-01-272025-01-2720121302-56002791-7657https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/126868https://hdl.handle.net/20.500.12428/17731Araştırmanın amacı, Arka Sıradakiler” adlı televizyon dizisinde yer alan öğretmen, öğrenci, ebeveyn (veli) kimliklerinin çözümlenmesi ve şiddet içerikli sahnelerin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda elde edilen bul- gular ışığında dizinin izleyici kitle üzerindeki muhtemel etkilerinin ortaya konulabilmesi çalışmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen çalış- mada, ilgili dizi bölümleri “önceden hazırlanmış kod listesi” kullanılarak “içerik analizi” tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışma grubu, amaçlı örneklem belirleme yaklaşımlarından tipik durum örneklemesi yöntemi kullanılarak seçilmiş 9 bölümden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; “Arka Sıradakiler” dizisi, karakterler arasında zıtlıklardan yararlanarak iletilerini pekiştirmeyi amaçlayan bir anlatıdır. İncelenen 9 bölümde, 27 farklı türden suç ve şiddet olayı 111 kez ekrana yansıtılmıştır. Bu şiddet ve suç olayları karşısında yalnızca 3 kez hukukî bir uygulamaya gidilmiş; geri kalanlar ise karakterlerin kendi içlerindeki mücadeleleri ile çözümlenmiştir. Böylece suç ve şiddet hukukî bir yaptırımdan ziyade intikam ile sonuçlanan bir bağlamda ele alınmıştır. Ayrıca dizide uyuş- turucu madde kullanımı, sterotipsel gösterimler ve değer yargılarına da geniş yer verildiği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKriminoloji ve Ceza BilimiAile ÇalışmalarıArka Sıradakiler Dizisinde Yansıtılan Öğretmen, Öğrenci, Ebeveyn Kimlikleri Ve Şiddet Unsurlarının ÇözümlenmesiOther41193244265126868