Ilgar, Rüştü2025-01-272025-01-2720061302-56002791-7657https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/66492https://hdl.handle.net/20.500.12428/18005Özet Bu araştırmanın temeli, ülkemizde Coğrafya öğretiminde yaşanılan so¬runlar ve bunların çözüm esasına dayanmaktadır. Araştırma, ülkemizde Coğ¬rafya dersinin öğretimini kapsayan unsurlar ve buna etki eden etmenlerin nite¬liğini konu edinmiştir. Öncelikli olarak Coğrafya öğretimi genel olarak tanım¬lanmış ve daha sonra Coğrafya öğretiminde yaşanılan temel sorunlar alt başlık¬lar olarak belirtilmiştir. Bu yönle müfredat programı, öğretmen, ölçme değer¬lendirme, ders araç-gereç, ders kitabı ve konu ile ilgili diğer sorunlar incelen¬miştir. Sonunda mevcut durum belirtilmiş ve Coğrafya öğretiminde yaşanan so¬runlara bazı çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Çözüm önerilerine alt başlık-lardaki konuların içerisinde de değinilmiştir. Araştırma sonucunda genel ana¬lizlere ulaşılmıştır: Bununla birlikte Coğrafya öğretiminde sorunların tespitinin, bize çö¬züm arayışlarına rehber olabileceği ve dolayısıyla araştırmanın Coğrafya'nm geleceğine açsından katkı sağlayacağı kanısına ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıCoğrafyaCoğrafya Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözüm ÖnerileriArticle3517127628666492