Aydın, BülentEşitti, BekirKızıldemır, DuyguBuluk, Buket2025-01-272025-01-2720232619-9548https://doi.org/10.33083/joghat.2023.294https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1185860https://hdl.handle.net/20.500.12428/16433Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin gastronomi-kültür temalı logosunu tasarlamak ve uygun logoya ulaşmaktır. Bu kapsamda çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanılmasına fırsat veren “karma araştırma yöntemi” tercih edilmiştir. Öncelikle, nitel araştırma verilerine dayanarak 16 adet logo tasarlanmıştır. Logo tasarımları belirli bir süreç içerisinde, uygun programlar ve teknikler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ise Likert tipi bir ölçüm ile anket tekniği kullanılarak sahada tasarlanan logolar üzerinden turistlere logo tercihleri sorulmuştur. Sonuç olarak tasarlanan logolar içerisinde A12, A15 ve A8 numaralı logoların en çok tercih edilen logolar olduğu belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca, Türkiye’nin ziyaret edilme sıklığı ile logoların tercih edilme durumu arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı da test edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmBeşeri BilimlerHalkla İlişkilerTÜRKİYE’NİN GASTRONOMİ-KÜLTÜR TEMALI TURİZM LOGOSUNUN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAArticle6268770610.33083/joghat.2023.2941185860