Eşitti, Bekir2025-01-272025-01-2720182147-8775https://doi.org/10.21325/jotags.2018.174https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/311171https://hdl.handle.net/20.500.12428/15315Turizm aktivitelerinde, turistlerin inançlarını rahatça yaşayabilecekleri helal konseptte olan tesisleri tercih etme istekleri giderek artmaktadır. Bu yönde turistlerin artan istek ve beklentilerini ele alan çalışmalar, helal turizm konseptinin, altyapısının ve personelinin geliştirilmesinde sektörün yöneticileri, pazarlamacıları ve kural koyucular için önemli bir bilgi kaynağıdır. Çalışma kapsamında turistlerin istek ve beklentileri keşifsel bir tasarım ile nitel araştırma yöntemlerinden netnografya metodu kullanılarak araştırılmıştır. Netnografi sahası belirlenmesinde helal turizm tüketicileri tarafından yoğun içerik yaratılan web siteleri incelenmiştir. Çalışmada Crescent (Hilal) sistemine üye işletmelerde helal turizm deneyimi yaşamış tüketicilerin helal turizm kriterlerine yönelik görüşleri olumlu, nötr ve olumsuz referanslar olarak kategori edilmiş ve öne çıkan yorumlar direkt alıntılar yapılarak aktarılmıştır. Sonuç olarak Crescent sistemine üye işletmelerde helal turizmi deneyimleyen turistlerin genel olarak olumlu referanslarda bulundukları görülmüştür. Az olmakla beraber, olumsuz referansların işletmelerin yapısal sorunlarından, özellikle rekreasyon alanından kaynaklandığı görülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmEtikDin BilimiİşletmeBir Netnografya Bakışı ile Helal Turizm DeneyimiArticle61546710.21325/jotags.2018.174311171