Sayın, Sanem DilbazArslan, Hasan2025-01-272025-01-2720182147-57172147-6152https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/308698https://hdl.handle.net/20.500.12428/19606Bu araştırmanın amacı, öğretmen ve okul yöneticilerinin performans değerlendirme sürecinde yer almasını istediği kri-terler ile gerçekleştirilen öz değerlendirme sonuçlarının okul kademesi ve mezuniyet değişkeni açısından incelenmesidir. Ta-rama araştırma modeli ile yürütülen çalışmada öğretmen ve okul yöneticilerinin öğretmen performans değerlendirme süreci ile ilgili öz değerlendirme sonuçlarının tespit edilebilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Öğretmen Performans De-ğerlendirme Ölçeği’ (Dilbaz Sayın, 2017) kullanılmıştır. Araş-tırmanın örneklemini Çanakkale Merkez ilçe devlet okullarında görev yapmakta olan 404 öğretmen ve okul yöneticisi oluştur-maktadır. ‘Öğretmen Performans Değerlendirme Ölçeği’ ile el-de edilen verilerin analizinde yüzde, frekans, ANOVA ve Tu-key testi istatistiki analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma-dan elde edilen sonuçlara göre öğretmen ve okul yöneticilerinin öz değerlendirme sonuçları okul kademesi değişkeni bakımın-dan anlamlı bir farklılık oluştururken, mezun olunan okul de-ğişkeninde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKamu YönetimiÖğretmen ve Okul Yöneticilerinin Performans Öz Değerlendirme Sonuçlarının Okul Kademesi ve Mezuniyet Değişkeni Açısından İncelenmesiArticle016537564308698