Esen Aygün, HanifeŞahin Taşkın, Çiğdem2025-01-272025-01-2720161305-54291306-7850https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/260849https://hdl.handle.net/20.500.12428/19591Bu araştırmanın amacı öğretmen adayların sosyal-duygusal öğrenme konusundaki görüşlerini ve sosyal-duygusal öğrenmenin öğretmen eğitimindeki önemini belirlemektir. Bu doğrultuda ve Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının sosyal-duygusal öğrenme ve sosyalduygusal öğrenmenin öğretmen eğitimindeki önemi hakkındaki görüşlerini derinlemesine incelemeyi amaçlayan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklem seçiminde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının meslek bilgisi derslerinin çoğunu ve Okul Deneyimi dersini almış olmaları ile Öğretmenlik Uygulaması dersini alıyor olmaları ölçüt olarak belirlenmiştir. 2014-2015 akademik yılı güz yarıyılında Marmara bölgesinde yer alan bir üniversitenin eğitim fakültesi ilköğretim bölümü sınıf eğitimi ve okul öncesi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 23 öğretmen adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerden elde edilen bulgular, adayların sosyal-duygusal öğrenme konusunda eksiklerinin olduğunu ve bilgilendirilmeye ihtiyaçları bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri kapsamında sosyal-duygusal öğrenmeye ilişkin farkındalıklarının artırılması gerektiği sonucuna varılmıştır.The aim of this paper is to understand pre-service teachers' views of social-emotional learning and its importance on teacher training programs. Therefore, semi-structured interviews were used to understand early childhood and primary pre-service teachers' views of social-emotional learning in-depth. Criterion sampling is used in this research. Pre-service teachers who took the most of the pedagogy courses and registered for the teaching practice course are chosen as criteria. Thus, 23 pre-service teachers who enrolled at the primary and early childhood education departments at one of the universities in Turkey during the 2014-2015 academic year were participated the research. Findings from interviews revealed that pre-service teachers do not have adequate knowledge about social-emotional learning and they should be supported to develop themselves regarding the subject. Besides, increasing the pre-service teachers' awareness of social-emotional learning should also be considered in the courses of school experience and teaching practice.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiSosyal-duygusal öğrenmeÖğretmen eğitimiSosyal-duygusal farkındalıkÖğretmen Adaylarının Gözüyle Sosyal-Duygusal Öğrenmenin ÖnemiThe Importance of Social-Emotional Learning Through the Lens of Pre-service TeachersArticle121163179260849