Tok, MehmetÜnlü, Süleyman2025-01-272025-01-2720141304-0278https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/166234https://hdl.handle.net/20.500.12428/20567Ya z ma, teme l be ce rile r iç e risinde e n son ge liş e n ve birç ok biliş s e l sürec i iç erisinde ba rındırma sı ba kımındanbire yle ri z orla ya n karmaşık bir a landır(Evans, 2001: 1). İ lk yaz mada n ba şla ya n ve yükse köğre nimde a ka de mikola ra k de va m ede n sür e ç te öğre nc ile rin bir ç ok ya z ma s orunu ile ka rşılaştıkla r ı görülme ktedir. B u ça lışmanına ma c ı, ilkokul, ortaokul ve lise düze yinde yaz ma bec e risinde ya ş a na n sorunla rı, öğre tme n gör üşle rine dayanarakkarşılaştırmalı ola ra k de ğe rle ndirme ktir. Bütüncül çoklu durum çalışması şeklinde de s e nlene n bu ar a ş tırma da ,Is pa rta ilinde ça lışmakta ola n 20 s ınıf öğre tme ni, 20 Tür kçe öğr e tme ni ve 20 ede biya t öğre tme niyle ya rıya pıla ndırılmış gör üşme ler ya pılmıştır. Öğre tme nler in görüşme kayıtları içe r ik a na liz i ya pıla r a kde ğe rle ndirilmiştir. Ç a lış manın bulgular ına gör e ilkokul, or taokul ve lise düze yinde öğr enc ile rin ya z mabe ce risinde genel olarak zorlandıkla r ı, öğretmenlerin her üç düzeyde de yazma dersi için gerekli zamanıayırmadığı ve yöntem ve teknik bilgilerinin zayıf olduğu belirtilmiştir. Ortaokul ve lise öğrencilerinin yazmabecerilerini internet ve televizyonun olumsuz etkilediği belirtilirken ilkokul öğrencileri için bu sorunadeğinilmemiştir. Yine ortaokul ve lisedeki yazma sorunlarının nedeninin ilkokulda yazma alışkanlığıkazanılmaması ile açıklandığı görülmüştür. Çalışmanın verileri, yazma alanındaki ortak sorunların yanındafarklılaşmaları da ortaya çıkarması bakımından önemlidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıYazma becerisi sorunlarının ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda karşılaştırılmalı olarak değerlendrilmesiArticle13507395166234