Öztürk, Ömer FarukAygün, Sezgin2025-01-262025-01-262017https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RrI-Krk3A-RkF4YfHofukxe8USvrYFovJC5BgyIn1I4SIJpDh-NUNr10nZt88WVkhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/8281Fen Bilimleri Enstitüsü, İş Güvenliği Ana Bilim Dalıİş yerindeki fiziki çevre şartları, çalışma ortamı gibi sebeplerden ötürü işçilerin karşılaşabilecekleri sağlık sorunları ve mesleki sorunların en aza indirilmesi veya ortadan kaldırılması için analizler ve çalışmalar yapılmasına İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) denir. Bu çalışmanın amacı, mühendislik ve teknik eleman adayı olan son sınıf öğrencilerinin iş güvenliği konusunda yaklaşımlarının ve bilgi seviyelerinin belirlenmesidir. Betimsel tipteki bu araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi bünyesindeki üç farklı fakülteden toplam 18 bölüm ve 366 katılımcı ile yapılmıştır. Katılımcıların iş güvenliğine yaklaşımlarının belirlenebilmesi için 17 sorudan, iş güvenliği hakkında bilgi düzeylerini ölçebilmek için 20 sorudan oluşan anketler hazırlanmış ve elde edilen sonuçlara göre değerlendirme yapılmıştır. Ankete katılanların % 53'ü Mühendislik Fakültesi, % 30'u Ziraat Fakültesi ve % 17'si Fen Edebiyat Fakültesi öğrencisidir. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların iş güvenliği hakkında bilgi seviyelerinin düşük olduğu gözlenmiştir. Katılımcıların %77,1'i iş güvenliği dersinin üniversitelerin ilgili fakültelerinde zorunlu ders olması gerektiğini belirtmişlerdir. Geliştirilen İSG bilgi ve tutum ölçeklerinde cinsiyete göre anlamlı fark gözlenmez iken, ANOVA testi sonuçlarına göre İSG bilgi düzeylerinde bölümler arasında anlamlı fark elde edilmiştir. Ayrıca, İSG tutum ve bilgi ölçekleri güvenirlik analizi yapılmış Cronbach's Alpha (?) değeri tutum ölçeği için ?=0,838 ve bilgi ölçeği için ?=0,885 değerleri ile yüksek güvenilirlikte elde edilmiştir.Occupational health and safety (OHS) means that health problems and occupational problems encountered by workers due to reasons such as physical environment conditions at work, working environment, etc. are analyzed and studied in order to minimize or eliminate the problems. The aim of this study is to determine the level of knowledge and knowledge of senior-level students who are candidates for engineering and technical staff. This descriptive study was carried out with 18 sections and 366 participants from three different faculties of Çanakkale Onsekiz Mart University. Questionnaires were prepared from 17 questions to determine the participants' approach to job security and 20 questions to measure their level of knowledge about work safety and the results were evaluated according to the results obtained. 53% of the respondents were from the Engineering Faculty, 30% from the Faculty of Agriculture and 17% from the Faculty of Science and Art. According to the results obtained, participants' knowledge levels about job security were observed to be low. 77.1% of participants stated that job security course should be compulsory in relevant faculties of universities. The developed OSH knowledge and attitude scales did not show any significant difference according to the gender, but there was a significant difference between the OSH knowledge levels according to the ANOVA test results. In addition, the reliability and validity of the OSI attitude and information scales were tested with Cronbach's alpha (?) value attitude scale ? = 0,838 and information scale ? = 0,885.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyolojiBiologyFizik ve Fizik Mühendisliğiİş güvenliği uzmanı olabilecekler için iş güvenliğinin anlamıThe meaning of occupational safety to be a occupational safety specialistMaster Thesis159480073