Şahin, Çavuş2025-01-272025-01-2720061302-56002791-7657https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/66480https://hdl.handle.net/20.500.12428/18056Özet Araştırmanın amacı, Cumhuriyet dönemi İlköğretim Programlarında esnek programın uygulanması ve karşılaşılan güçlükleri ortaya koymaktır. Bu ana amaç çerçevesinde 1926,1936,1948,1968 ve ilköğretim programında esnek¬lik özellikleri ne ölçüde ele alınmıştır sorularına cevap aranmıştır. Araştırma be¬timsel bir çalışmadır. Araştırmada kullanılan kaynakların ve belgelerin güveni¬lir olduğu varsayılmıştır. Araştırmanın evrenini, geçmişten günümüze esnek program ile ilgili tüm basılı kaynaklar, örneklemini ise, 1926,1936,1948 ve 1968 ilkokul programları ve en son uygulanan program oluşturmaktadır. Sonuç ola¬rak, Cumhuriyetten günümüze, iköğretiml programlarında esneklik özelliğine uyularak birtakım ilkeler çerçevesinde ele alınarak düzenlenmeye çalışılmıştır. Programlar sabit bir şekilde kalmaktan ziyade daima bir gelişme gösterdiği gö¬rülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTarihEğitimEğitim AraştırmalarıCumhuriyet Dönemi İlköğretim Programlarında Esnek Program ve UygulanmasıArticle3517116717666480