Sancak, EmineBilgili, Alper2025-01-272025-01-2720211300-3216https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/515032https://hdl.handle.net/20.500.12428/17861Çevre, günümüzde sadece devletler tarafından değil aynı zamanda\rözel sektör ve sivil toplumun da katılımıyla bütüncül bir biçimde ve ortak akıl\rçerçevesinde ele alınması gereken bir konu haline gelmiştir. Yönetişim, yönetim\rsüreçlerine devletlerin yanında sivil toplum ve özel sektör gibi hükümet dışı\raktörlerin de katılımını gerektiren yapı veya düzen olarak adlandırılmaktadır.\rÇevresel yönetişim ise çevresel konulara ilişkin alınacak karar ve oluşturulacak\rpolitika süreçlerinde tüm aktörlerin etkin bir biçimde katılımını gerektiren bir\runsur olarak ön plana çıkmaktadır. Türk Kamu Yönetimi’nde 2000’li yıllarda\r“Kamu Yönetimi Temel Kanun Tasarısı” ile gündeme gelen reform çalışmaları\rbaşta yerel yönetimler olmak üzere birçok alanda değişiklik meydana getirmiştir.\rBu kapsamda yerel düzeyde yönetişimin güçlendirilmesi amacıyla katılımcılığı,\rşeffaflığı ve etkinliği sağlamak adına değişikler yapılmıştır. 1997 yılında başlatılan\rYerel Gündem 21 Programı ve 2005 yılında 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nda\ryer alan Kent Konseyleri yerel düzeyde yönetişim çalışmaları olarak karşımıza\rçıkmaktadır. Dolayısıyla bu araştırmanın problemini; “Yönetişim süreciyle beraber\rkatılımcı yönetim anlayışına uyum sağlamaya çalışan belediyeler bu anlayışı çevre\ryönetimi süreçlerine yansıtabilmiş midir?” sorusu oluşturmuştur. Çalışma nitel\raraştırma yöntemine göre tasarlanmış ve yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği\rkullanılarak elde edilen veriler MAXQDA Analytics Pro 2020 programı kullanılarak\riçerik analizine tabi tutulmuştur. Bu kapsamda yapılan analiz sonucunda\r“Katılımcıların yönetişim kavramına dair bilgi düzeyinin düşük olduğu tespit\redilmiş, ancak Çanakkale Belediyesi çevre yönetimi süreçlerine katılımcı yönetim\ranlayışını yansıtabilmiştir.” sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSiyasi BilimlerKamu YönetimiÇevre ÇalışmalarıBELEDİYELERİN ÇEVRESEL YÖNETİŞİM ALGISI: ÇANAKKALE BELEDİYESİ ÖRNEĞİArticle0493241274515032