İnal, SevimBüyükyavuz, Oya2025-01-272025-01-2720131300-53402536-4758https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/254272https://hdl.handle.net/20.500.12428/19004Bu çalışmanın amacı, Türk eğitim sistemine bağlı okullarda görev alacak İngilizce öğretmen adaylarının almakta oldukları lisans eğitimine ilişkin görüşlerini saptamak ve göreve başladıktan sonra mesleki açıdan kendilerini nasıl geliştireceklerini belirleyip elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirmektir. Bu çalışmaya, İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 214 öğrenci katılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Mesleki Gelişime ve Lisans Eğitimine Yönelik görüş anketi kullanılmıştır. Ayrıca katılımcılara, mesleki açıdan kendilerini nasıl geliştirmeyi düşündüklerine ve aldıkları lisans eğitimine yönelik görüşlerini almak üzere iki açık uçlu soru sorulmuştur. Açık uçlu sorulara verilen yanıtlardan temalar oluşturulmuştur. Verilerin analizinde yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılmıştır. Araştırma sonunda, adayların bilgilerini sınayan merkezi sınavlara girme isteğinde oldukları, staj süresinin yeterli fakat içeriğinin yetersiz görüldüğü, hizmet içi eğitim almaya istekli oldukları, lisansüstü eğitime önem verdikleri, kedilerinden daha deneyimli meslektaşlarıyla bilgi alışverişi istedikleri, akran değerlendirmesi konusuna olumlu baktıkları yönünde görüşler bulunmuşturtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİngilizce Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişime ve Lisans Eğitimine Yönelik GörüşleriArticle282221233254272