Yılmaz, Cevdet2025-01-272025-01-2720061300-35422980-0072https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/61047https://hdl.handle.net/20.500.12428/17874Bu makale beyin ile ilgili yürütülen araştırmalardan elde edilen bulguların yabancı dil öğretimindeki önemini vurgulamaktadır. Son yıllarda yabancı dil eğitimcileri arasında dil ve beyin üzerine yürütülen araştırmalara karşı yoğun bir ilgi yaşandığı görülmektedir. Beyin üzerinde yapılan araştırmalar, yabancı dil öğretmenlerinin beynin doğal öğrenme fonksiyonlarına dair elde edilen bulgulara dayanarak dil sınıflarındaki etkinliklerini geliştirebileceklerini göstermektedir. Çalışmada beyin odaklı öğretimin temel ilkeleri incelenerek, bunların etkin bir yabancı dil öğretimine yönelik önemli ipuçları sundukları gösterilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıDil ve Dil BilimBeyin Odaklı Öğrenim ve Yabancı Dil Eğitimindeki ÖnemiArticle013171461047