Timur, BetülÇetin, Nagihan İmerTimur, SerkanAslan, Oktay2025-01-272025-01-2720201301-9058https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/372063https://hdl.handle.net/20.500.12428/19150Buçalışmadafenbilimleriöğretmenlerininbilimindoğasıhakkındasahipolduklarıkavramlarınınkelimeilişkilendirmetestikullanılarakaraştırılmasıamaçlanmıştır.Çalışma TÜBİTAK 2229 çalıştayı esnasında Türkiye’nin farklı illerinden projeye katılan 34 fen bilimleri öğretmeniilegerçekleştirilmiştir.ÇalışmanınverileriKelimeİlişkilendirmeTesti(KİT) kullanılarak toplanmıştır. KİT’te anahtar kelimeler olarak bilim, bilim insanı, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilimin doğası, teori, kanun, deney, gözlem, kanıt, teknoloji ve yaratıcılık kelimeleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin her anahtar kavram için ürettikleri cevap kavramlar doğrultusunda bir frekans tablosu oluşturulmuştur. Frekans tablosuna bağlı olarak geliştirilen kavram ağlarında kesme noktası tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğası hakkında 172 kavram türettiklerini ancak öğretmenlerin bu kavramlar arasında ilişki kurmakta zorlandıkları tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyolojiEğitimEğitim AraştırmalarıKelime İlişkilendirme Testi ile Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına İlişkin Sahip Oldukları Kavramların İncelenmesi*Article401113137372063