Eren, Selim Said2014-07-032014-07-032012-12Eren, S. S. (2012). Stratejik esneklik ve pazar dinamizminin girişimsel pazarlama odaklılığa etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7 (2), 101-112.1306-8946http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_286942.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/401Girişimsel pazarlamanın özellikle küçük ölçekli işletmeler için uygun olduğu fikrinden hareketle, bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli üretim işletmelerindeki stratejik esnekliğin ve içinde bulundukları pazarın dinamizminin girişimsel pazarlama ile ilişkilerinin araştırılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak stratejik esneklik ve pazar dinamizmi ile girişimsel pazarlamanın boyutları arasındaki ilişkilere yönelik hipotezler oluşturulmuştur. Öne sürülen hipotezlerin test edilmesi için literatürden elde edilen ölçüm araçları kullanılarak oluşturulan yapılandırılmış anket ile verilerin toplandığı saha çalışması yapılmıştır. Verilerin toplaması için Türkiye’de faaliyet gösteren KOBİ yöneticileriyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır ve bu yolla 537 KOBİ yöneticisinden toplanan veri analiz edilmiştir. Firmalarda stratejik esneklik seviyesi arttıkça firmaların girişimsel pazarlama yönelimlerinin arttığı, fakat firmanın içinde bulunduğu pazarın dinamizminin bu ilişkiyi güçlendirmediği bulunmaktadır. Çalışmanın sonunda araştırmanın sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmaktadır.trGirişimsel pazarlamaStratejik esneklikPazar dinamizmiKOBİStratejik esneklik ve pazar dinamizminin girişimsel pazarlama odaklılığa etkisiArticle