Meydan, Engin2025-01-272025-01-2720191309-0682https://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.25https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/331517https://hdl.handle.net/20.500.12428/16041Bu araştırmada “kimya eğitimi” alanında Türkiye’de yapılmış (1991-2016) lisansüstü çalışmalar metaanaliz yöntemi ile incelenmiştir. Kimya eğitimi alanına yönelik lisansüstü çalışmalara YÖK ulusal tez verimerkezinden ulaşılmıştır. Araştırmada 54 lisansüstü tez çalışması incelenmiştir; tezler doktora-yüksek lisans, teziyapan araştırmacıların cinsiyeti, konu, yapıldığı üniversite, yapıldığı enstitü, yöntem (nicel, nitel veya çokluyöntem), veri toplama araçları, yapıldıkları yıllar bağlamında analiz edilmiştir. Elde edilen veriler frekans veyüzdelik olarak değerlendirilmiş ve grafikler yoluyla gösterilmiştir. Çalışmanın sonucunda ise yapılan lisansüstüçalışmalardaki benzerlikler ve farklılıklar seçilen değişkenlere göre ortaya konulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKimyaAnalitikEğitimEğitim AraştırmalarıKimyaOrganikKimyaTıbbiKimyaİnorganik ve NükleerTürkiye'de Kimya Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü ÇalışmalarArticle132753854610.29329/mjer.2019.185.25331517