Esen Aygün, HanifeŞahin Taşkın, Çiğdem2025-01-272025-01-2720192148-2624https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c.4s.8mhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/329949https://hdl.handle.net/20.500.12428/28575This research aimed to examine the way pre-service teachers in Primary Education Department use their cognitive flexibility capacities within the scope of Teaching Practice and the way they use their cognitive flexibility capacities to solve the problems they encounter during their practice. The research was designed in descriptive phenomenology pattern. Data were analysed through using inductive content analysis technique. In this direction, four main categories were obtained. They are named as: Teaching practice experience, Believing in alternatives, Using cognitive flexibility capacity and Contribution of teacher education. Findings indicate that pre-service teachers encountered various difficulties during their Teaching Practice course and tried to overcome these difficulties. However, they did not find themselves as effective. Besides, a significant number of pre-service teachers find cognitive flexibility capacity important. Consequently, findings of this study will increase educators' as well as pre-service teachers' awareness of cognitive flexibility in teacher education, and thus contribute to the research in teacher education.Bu araştırmada Temel Eğitim Bölümü’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının ÖğretmenlikUygulaması dersinde kendi bilişsel esneklik kapasitelerini nasıl algıladıkları ve karşılaştıklarıproblemlerin çözümünde bilişsel esneklik kapasitelerini nasıl kullandıklarını belirlemekamaçlanmıştır. Araştırma, betimleyici olgu bilim deseninde tasarlanmıştır. Bu doğrultuda, araştırmadaveriler nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır.Verilerin analizinde tümevarımsal içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Analizler sonucunda,“Uygulama Deneyimi”, “Alternatiflere inanma”, “Bilişsel esneklik kapasitesini kullanma ve“Öğretmen eğitiminin katkısı” olmak üzere dört ana kategoriye ulaşılmıştır. Bulgular, öğretmenadaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersi sırasında çeşitli zorluklarla karşılaştıklarına ve kendinceçözüm yollarını denediklerine, çözüme giden yolda alternatiflere inandıklarına, ancak yine dealternatif üretmede yeterli olmadıklarını düşündüklerine dikkati çekmektedir. Buna ek olarak,öğretmen adaylarının önemli bir bölümü almış olduğu eğitimi kendi bilişsel esneklik kapasitesiningelişmesi bakımından önemli bulmaktadır. Bu çalışma kapsamında elde edilen bulguların,öğretmenlik eğitiminde bilişsel esnekliğin önemini ortaya koyması bakımından farkındalıkoluşturmakla birlikte, bundan sonra bu alanda gerçekleştirilecek olan araştırmalara ve nitelikliöğretmen yetiştirmeye katkı sağlaması beklenmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCognitive flexibilityPre-service teachersTeaching practiceTeacher trainingBilişsel esneklikÖğretmen adaylarıÖğretmenlik uygulamasıÖğretmen eğitimiÖğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında Bilişsel Esnekliğe İlişkin GörüşleriPre-Service Teachers' Views on Cognitive Flexibility within the Scope of Teaching PracticeArticle741475149910.14689/issn.2148-2624.1.7c.4s.8mN/AWOS:000493281100008329949