Gülüm, Kamile2025-01-272025-01-2720102587-005Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/108331https://hdl.handle.net/20.500.12428/180042005-2006 öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanılan yeni coğrafya müfredat programı daha önce uygulanmakta olan Coğrafya programından farklıdır. Daha önce farklı sınıf seviyelerinde okutulan coğrafya konuları birleştirilerek orta öğretimin 9., 10., 11. ve 12. sınıflarının her biri için doğal sistemler, beşeri sistemler, mekansal bir sentez: Türkiye, Küresel ortam: Bölgeler ve Ülkeler, Çevre ve Toplum konularından oluşmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin çevre ve toplum öğrenme alanında neler öğrendiğine yönelik tespitler yapılmıştır. Araştırma Çanakkale ilindeki 6 orta öğretim kurumunun 9.sınıflarında yürütülmüştür. Araştırmanın yöntemi anket çalışmasına dayanmaktadır. Bu okullardaki kız ve erkek öğrencilerle farklı okul türleri karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin büyük bir bölümünün çevre bilinci kazandığı, çevreye duyarlı davranışları geliştirdiği ve dersin hedeflerine ulaşıldığı tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÇevre ÇalışmalarıCoğrafya dersi çevre ve toplum öğrenme alanının kazanımlarına 9.sınıf öğrencilerinin ulaşma düzeyiArticle027291300108331