Kıncal, Remzi YavaşYazgan, Akan Deniz2025-01-272025-01-272007https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-Z0vbSUgrhM9fXoGkRe6Q9_aRZBNCvC_m-2peXIwwBS6lz8sX0znwgB5mv50xICihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/10999Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim DalıBu arastırma Çanakkale ili Merkez ilçesinde ögrenim gören ilkögretim okulu ögrencilerinin formal operasyonel düsünme becerileri ve Fen ve Teknoloji dersi basarıları arasında anlamlı fark olup olmadıgını incelemeyi amaçlamaktadır. ilkögretim okulu ögrencilerinin formal operasyonel düsünme becerileri ve Fen ve Teknoloji dersi basarıları arasında anlamlı fark olup olmadıgı, cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, ders çalısma stilleri, okul basarısı, sosyoekonomik arka plan ve sosyokültürel arka plan degiskenlerine göre incelenmektedir. Arastırmada betimsel yöntem ve nicel (istatistiksel) teknikler kullanılmıstır. Toplam 491 ilkögretim okulu ögrencisine Özsevgeç (2002) tarafından gelistirilen ?Fen Bilgisi Bilissel Gelisim Testi? ve orijinali Roadrangka, Yeany ve Padilla (1982) tarafından gelistirilip Türkçe'ye Aksu, Berberoglu ve Paykoç (1989) tarafından çevrilen ?Mantıksal Düsünme Grup Testi? uygulanmıstır. Veriler, frekans, t-testi, tek yönlü anova testi ve Scheffe testleriyle SPSS (Statistical Package for Social Sciences) kullanılarak analiz edilmistir. Arastırmada ilkögretim okulu ögrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi basarıları ve formal operasyonel düsünme becerileri arasında anlamlı bir fark olup olmadıgı, FBGT (Fen Bilgisi Bilissel Gelisim Testi) ile MDGT (Mantıksal Düsünme Grup Testi) puanları arasındaki farka bakılarak ortaya konulmustur. Arastırmadan elde edilen bulgulara göre, cinsiyet degiskenine göre FBGT ve MDGT puanları arasında anlamlı bir fark olmadıgı, özel ve devlet okulları arasında FBGT ve MDGT puanları arasında özel okullar lehine anlamlı fark oldugu, özel ve devlet okulları 7. ve 8. sınıfları arasında özel okulların 7. ve 8. sınıfları lehine anlamlı farklar oldugu, ögrencilerin ders çalısma stillerine göre hem konu çalısıp hem soru çözenlerle, yalnızca ders çalısanlar ve yalnızca soru çözenler arasında; ikisini birlikte yürütenler lehine anlamlı fark oldugu, akademik basarı, sosyoekonomik arka plan ve sosyokültürel arka plan degiskenleri ile FBGT ve MDGT puanları arasında anlamlı farklar oldugu bulunmustur.The aim of this study is to find out whether are there any significant difference between students? Technology and Science Subject success and formal operational thinking skills, who are teaching at primary school. In this respect, this result find out according to gender, variety of school, grade, styles in study lesson. Descriptive model and qualititative (statistical) techniques was used in this study. The sample consist of 491 students from primary education at Canakkale City. For this aim, science cognitive development test (SCDT) and group assessment of logical thinking logical thinking group test (GALT) was applied that was by developed Roadrangka, Yeany ve Padilla (1982) and it was translated into Turkish by Berberoglu ve Paykoç (1989). Data was analyzed by several statistic techniques such as t-test, one-way ANOVA test and Scheffe and SPSS (Statistical Package for Social Sciences) is used for those analyzes. In this study, students? Technology and Science Subject success and formal operational thinking skills are determined according to difference between science cognitive development test and group assessment of logical thinking. Major findings of the research can be summarized as follows: no significant difference was found according to gender variable. Moreover, there are significant difference between SCDT and GALT according to kind of school, grade, and styles in study lesson, social-economical background, GPA, social-cultural variables. In addition to, private schools student? scores have been showed that higher score than governance school students according to grade variables.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and Trainingİlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düşünme becerileri ile fen ve teknoloji dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesiInvestigating the relationship between 7th and 8th grade primary school students' formal operational thinking skills and science and technology subject successMaster Thesis1174220475