Telef, Bülent Baki2023-08-012023-08-012021Telef, B. B. (2021). Ortaokul Öğrencilerinde Okul Doyumu, Okuldaki Pozitif Yaşantılar ve Mutluluk Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim, 46(205), 359-371. doi: 10.15390/eb.2020.5587 1300-1337https://doi.org/10.15390/eb.2020.5587https://hdl.handle.net/20.500.12428/4460Bu çalışma 5. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin mutlulukları ile okul doyumu ve okuldaki pozitif yaşantılar arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale il merkezinde 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören 328 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin 175'i (%53) kız, 153'ü (%47) erkektir. Katılımcıların 114'ü (%35) 6. sınıf, 130’u (%39) 7. sınıf, 84’ü (%26) 8. sınıf öğrencisidir. Araştırma verileri Okul Çocuklarının Mutluluk Envanteri, Okulda Pozitif Yaşantılar Ölçeği ve Çocuklar İçin Kapsamlı Okul Doyumu Ölçeği ile toplanmıştır. Ortaokul öğrencilerinin mutlulukları ile okul doyumu ve okuldaki pozitif yaşantılar arasında pozitif yönde anlamlı ilişkilerin olduğu görülmüştür. Regresyon analizi sonuçları okul doyumu, sebat ve iyimserliğin ortaokul öğrencilerinin mutluluklarının önemli yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Bulgular literatür doğrultusunda tartışılmış ve uygulamaya dönük önerilerde bulunulmuştur.The objective of this study was to investigate the relationship between secondary school students' happiness and school satisfaction and positive experiences at school. The study group consisted of 328 secondary school students in the sixth, seventh, and eighth grades in the provincial center of Çanakkale. Among the students, 153 (47%) were male and 175 (53%) were female, 114 (34.8%) were sixth-graders, 130 (39.6%) were seventh-graders, and 84 (25.6%) were eighth-graders. The data were collected using the School Children's Happiness Inventory, Positive Experiences at School Scale, and Comprehensive School Satisfaction Scale for Children. A significant positive relationship between school satisfaction, positive experiences at school, and happiness was observed. The results of the regression analysis indicated that school satisfaction, persistence, and optimism were significant predictors of the happiness of secondary school students. The findings are discussed in accordance with the literature, and practical suggestions are made.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United StatesMutlulukOkul doyumuOkulda pozitif yaşantılarOrtaokul öğrencileriHappinessPositive experiencesSchool satisfactionSecondary school studentOrtaokul Öğrencilerinde Okul Doyumu, Okuldaki Pozitif Yaşantılar ve Mutluluk Arasındaki İlişkiThe Relation between Happiness, School Satisfaction, and Positive Experiences at School in Secondary School StudentsArticle4620535937110.15390/eb.2020.5587Q4WOS:0006135229000172-s2.0-85123769295419701