Gülendam, Ramazan2025-01-272025-01-2720111300-94352667-6206https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/123700https://hdl.handle.net/20.500.12428/19347Eğitim, insanlık tarihi boyunca üzerinde en çok konuşulan konulardan biri olmuş, zaman içinde düşünüş ve İhtiyaçlara göre gelişip şekillenmiştir. Milletler, kurumlar ve kişiler, kendi felsefelerine uygun eğitim stratejileri ortaya koymuş ve bunlarla insanlığın gelişimini amaçlamışlardır. Bunlardan biri biri de modem Türk Edebiyati'mn en önemli isimlerinden Mehmet Akif Erso/dur. Akif, derdi milleti olan ve kendinden ziyade milletinin mutluğunu kendine dert edinmiş bir şair, münevver, fikir adamı, vaiz, hatip, mücadele inşam ve öğretmendir. Edebiyatı, milletine hizmet etmek ve onları eğitmek için bir vasıta olarak kullanan Akifin Safahafında, yazılarında ve vaazlarında dile getirdiği meşeleler, bugün de göz önünde bulundurulması gereken ve her sahada istifade edebileceğimiz konulardır. Aynı zamanda kendisi de bir eğitimci olan Akif İn eğitim ile ilgili görüşleri, diğer pek çok görüşü gibi, her devirde geçerliliğini koruyan düşüncelerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEdebiyatMehmet Akif'te eğitimin temel unsuru olarak öğretmenlikArticle02489111123700