Kahraman, SakıpYılmaz, Zeynel AbidinErkol, MehmetAltun, Sema Yalçın2025-01-272025-01-2720131305-3515https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/148869https://hdl.handle.net/20.500.12428/18908Bu çalışmada, öğretmen adaylarının eğitsel Internet kullanımı öz yeterlik inançlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve bilgisayar deneyimi değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmanın örneklemini üç farklı üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan toplam 294 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak literatürden elde edilen \"Eğitsel Internet kullanım öz yeterliği inançları ölçeği\" kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının öz yeterlik puanlarının cinsiyet, sınıf seviyesi ve bilgisayar deneyimi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi için varyans analizi (three-way ANOVA) yapılmıştır. Analiz sonuçları, öğretmen adaylarının öz yeterlik inanç düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farlılık göstermemesine rağmen bilgisayar deneyimlerine göre istatistiksel olarak önemli düzeyde farklı olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre, artan bilgisayar tecrübesiyle birlikte eğitsel Internet kullanımına ilişkin öz yeterlik inancı da yükselmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıInvestigation of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs of educational internet useArticle12410001015148869