Kılınç, AzizSazak, Semra2025-01-272025-01-272009https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYasYzKbBJ8EVAD5U6As3eyENDK-p-xMIjTLesJJpUnz5WHhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/12144Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Edebiyatı Bölümü, Türkçe Ana Bilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim DalıÇocuk edebiyatı çocukların duygularını düşüncelerini eğitmek yaşamlarını geliştirmek için var olan bir alandır.Bu yazarların içinde Mehmet Seyda da yer almaktadır. Seyda 1966 yılında ?Doğan Kardeş Çocuk Romanı Yarışması? birincilik ödülünü kazandığı yıldan, ölümü 1986 yılına kadar çocuk edebiyatında çeşitli türlerde eserler vermiştir. Özellikle 1965 yılında emekli olmasından ölümüne kadar olan hayatının son on bir yılında çocuk edebiyatında en verimli dönemini yaşamıştır.Çalışmada Mehmet Seyda'nın (Çeliker) çocuk romanlarındaki (Deli Ali, Bir Gün Büyüyeceksin, Bastı Bacak Ermiş) çocuk ve eğitim teması incelenmiştir. Seyda'nın hayatı ve incelenen çocuk romanlarından çocuk ve eğitim anlayışı ortaya konmuştur. Yazarın çocuk ve eğitim teması eğitim felsefesi yaklaşımlarıyla ilişkilendirilmiştir.Mehmet Seyda, çocukların da bir birey olarak algılanmasını ister. Çocuklarla hayatın gerçeklerinin konuşulmasını savunur. Özellikle kendileriyle ilgili gerçeklerin onlara açıklanmasını ister. Bunların yanında çocukluğun tekrar geri dönülemeyecek kadar özel ve bir o kadar da çocuk eğitiminin yanlışsız yapılmasını savunurdu. Ona göre çocuk eğitiminde okuldan önce, ailenin okul öncesi dönemde bilinçli ve dikkatli yaklaşması gereklidir.Children?s literature is an area to teach children?s feelings, thoughts and experiences.Mehmet Seyda was among these writers. Winning the first prize in the competition of `Doğan Kardeş Çocuk Romanı ( Rising Sibling Children Novel)? in 1966, Seyda composed many pieces in many genres of children?s literature until his death in1986. Especially after his retirement in 1965, the last eleven years of his life, he lived his most fertile period in children?s literature.In this thesis, the children and education topic of Mehmet Seyda?s (Çeliker) children novels are studied. Seyda?s life and from his studied children novels, the children and education comprehension are presented. The writer?s `children and education? topic is associated with the approaches in philosophy.Mehmet Seyda would like children to be seen as individuals. He stood up for talking to children about the facts of life without concealing anything. He especially wanted the facts related to the children themselves to be explained to them. Furthermore he wanted the children to be told that the childhood is impossible to regain so it?s very special and he stood up for the proper child education. According to him, the family ought to behave conscious and careful in training children before school .trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingMehmet Seyda'nın (Çeliker) çocuk romanlarında çocuk ve eğitim temasıThe children and educations theme in Mehmet Seyda's (Çeliker) children novelsMaster Thesis188235168