Eren, Selim SaidAyas, NevriyeEren, Müfide ŞuleAkyüz, Bülent2025-01-272025-01-2720151300-46462147-7582https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/172944https://hdl.handle.net/20.500.12428/18844Bu çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe hizmet odaklılığınçalışanların tutumları ile finansal performansa etkilerini incelemektir. Bubağlamda çalışmada, örgütsel hizmet odaklılık ile çalışanların örgütsel bağlılığı,örgütsel vatandaşlık davranışı, takım ruhu, çalışan memnuniyeti ve finansalperformans arasındaki ilişkilerin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelikolarak 9 hipotez içeren bir kavramsal araştırma modeli oluşturulmuştur.Oluşturulan hipotezler, literatürden elde edilen ölçüm araçlarından oluşan anketformu aracılığıyla Türkiye?nin çeşitli illerinde faaliyet gösteren bankalarınçalışan ve yöneticileriyle bire bir görüşme yapılarak elde edilen verilerkullanılarak yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Gerçekleştirilen istatistikselanalizler sonucunda hizmet odaklılığın söz ko nusu değişkenlerin tümü ilepozitif ilişkili olduğu görülmektedir. Buna karşın sadece örgütsel vatandaşlıkdavranışının finansal performans ile pozitif ilişkili olduğu gözlenmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeKamu YönetimiHalkla İlişkilerİktisatHizmet odaklılığın çalışan tutum ve davranışları üzerindeki etkisiArticle292393406172944