Asmalı, MehmetTopkaya, Ece Zehir2025-05-292025-05-2920212146-64672146-6467https://hdl.handle.net/20.500.12428/32419Bu çalışma, turizm bölümünde okuyan iki grup öğrencinin özel amaçlı İngilizce dersi ile ilgili ihtiyaçlarına yönelik tutumlarını ve motivasyonlarını araştırmıştır. Gruplar, genel İngilizce dersini alan birinci sınıf öğrencileri ile yaz stajlarını tamamlayıp özel amaçlı İngilizce dersine başlayan ikinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Derslerin eğitmeni de mevcut özel amaçlı İngilizce dersinin öğrencilerin iletişim ihtiyaçlarını ne ölçüde karşıladığını öğrenmek için çalışmanın katılımcısı olarak dahil olmuştur. Sonuçlar, her iki öğrenci grubunun da yüksek ve olumlu tutum ve motivasyonunu göstermiş, ancak aynı zamanda öğrencilerin buna hazırlıksız olduğunu ve bu konudaki belirsizliğini de ortaya çıkarmıştır. Mevcut özel amaçlı İngilizce dersinde ihtiyaç duyulan iletişim becerilerinin yarısından fazlasının neredeyse tamamen içerildiği görülmüştür. Konuşma ve dinleme, en çok ihtiyaç duyulan beceriler olarak bulunmuştur. Staj süresinin öğrencilerin ihtiyaçlarını farklılaştıran önemli bir faktör olduğu görülmüştür. Genel İngilizce ve özel amaçlı İngilizce dersleri için bazı çıkarımlar yapılmıştırThis study investigated two groups of students’ attitudes and motivation towards ESP and ESP course-related needs studying in the tourism department. The groups comprised the first-year students taking the General English (GE) course and the second-year ones who had completed their summer internships and started taking the ESP course. The instructor of the courses was also involved to find out the extent to which the existing ESP course meets the communication needs of the students. The results indicated both groups of students’ high and positive attitudes and motivation, but also revealed students’ unpreparedness for and uncertainty about it. More than half of needed communication skills were found to be almost fully covered in the current ESP course. Speaking and listening were found to be the most needed skills. Internship period was found to be a significant factor differentiating students’ needs. Some implications were drawn for the GE and ESP courses.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessÖzel amaçlı İngilizceihtiyaç analiziyaz stajıtutummotivasyonGeriye dönük özel amaçlı İngilizce dersi: Turizm bölümünde staj deneyimi olan ve olmayan öğrencilerin ihtiyaçlarının karşılaştırmalı incelemesiESP course in retrospect: A comparative study of needs between pre and post-internship experience students in the school of tourismResearch Article911107141