Kaplan, Mustafa2025-01-272025-01-2720201309-0712https://doi.org/10.20491/isarder.2020.1041https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/412613https://hdl.handle.net/20.500.12428/15274Amaç – Bu çalışmanın temel amacı; tutum, algılanan davranışsal kontrol, öznel norm, altruizm ilegönüllülük arasındaki ilişkileri ve sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin budeğişkenler üzerindeki etkilerini belirlemeye çalışmaktır.Yöntem – Araştırmanın verileri yapılandırılmış anket formu vasıtasıyla toplamda 399 kişiden yüzyüze toplanmıştır. Anketler kan bağışı yapmaya uygun kişilere uygulanmıştır. Elde edilen buverilerin SPSS 20 ve Lisrel 8.80 paket programları ile analizleri gerçekleştirilmiş ve raporlanmıştır.Bulgular – Yapılan analizler sonucunda; sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinintutum, algılanan davranışsal kontrol, öznel norm ve altruizm üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğutespit edilmiştir. Ayrıca sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin gönüllülük niyetiüzerinde de anlamlı bir etkisinin olduğu bulgusuna da ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra öznel normve algılanan davranışsal kontrolün gönüllük niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespitedilmiştir.Tartışma – Kan bağışı gibi toplumsal açıdan son derece önemli ve süreklilik arz eden bir konudakifaaliyetlerin bireylere etki etmesi son derece önemli olmaktadır. Kan bağışı konusunda yapılanfaaliyetler, kan bağışına ihtiyacı olan bireyleri ve kan bağışı konusunda gönüllü bireyleri ortaknoktada buluşturmaktadır. Dolayısıyla yapılan faaliyetlerin toplumsal bir fayda sağladığıgörülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaHalk ve Çevre SağlığıSağlık Politikaları ve HizmetleriSosyal Pazarlama ve Gönüllülük: Kan Bağışı Üzerine Bir AraştırmaArticle1243291330910.20491/isarder.2020.1041412613