Marangoz, MehmetÇelikkan, HaleAydın, Ali Emre2025-01-272025-01-2720121309-63622667-8349https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/142112https://hdl.handle.net/20.500.12428/20287İşletmelerin rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için kullandıkları en önemli araçlardan biri olan reklamlar mobilite ile birlikte değişime uğramıştır. Özellikle kısa mesaj servisinin popülerliğinin artması ile birlikte yeni bir reklam kanalı olan mobil reklam kanalının, tüketicilerin dikkatini çekecek şekilde olmasının yanı sıra rahatsızlık vermeyecek şekilde olması da gerekir. Mobil telefonların kolay ulaşılabilirliğinin yanında kişisel aygıtlar haline gelmesi, mobil tabanlı izinli pazarlama kavramının ön plana çıkmasına neden olmuştur. Bu bağlamda bu çalışma ile tüketicilerin mobil tabanlı izinli pazarlama uygulamalarına yönelik tutum ve davranışlarının araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, toplam 653 kişiye yüz yüze anket yapılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Buna göre tüketicilerin izinli pazarlamaya yaklaşımlarında modeldeki üç değişken de (deneyim, güven, kontrol) etkilidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİktisatTüketicilerin Mobil Tabanlı İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen FaktörlerArticle411946142112