Aypay, AhmetŞahin, ÇiğdemIşık, Halil2025-01-272025-01-2720031303-04852148-7561https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/3174https://hdl.handle.net/20.500.12428/18472Bu çalışmanın amacı eğitimde yapısal değişmelerden birisi olan YÖK'ün eğitim fakültelerini yeniden yapılandırması örneği kullanılarak beş yıllık bir uygulama süreci sonunda uygulamada amaçlananların kurumsallaşma düzeyini belirlemektir. Çalışmada, Yeni Kurumsalcılık'ın (New Institutionalism) getirdiği kuramsal temeller kullanılarak kurumsallaşma öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda incelenmektedir. Araştırma bir eğitim fakültesinde görevli dokuz öğretim elemanı ile yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerden oluşmaktadır. Bu çalışma öğretim elemanlarının görüşlerini temel aldığından nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yeniden yapılandırma örgütsel açıdan bazı sorunlara yol açmakla birlikte öğretim elemanlarınca düzenleyici kurumsal baskı olarak adlandırılabilecek bu değişiklikler olumlu karşılanmaktadır. Öğretim elemanları normatif ve bilişsel açılardan kurumsallaşmada henüz sorunlar yaşanmaya devam ettiğini belirtmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimde Yapısal Değişim ve Kurumsallaşma: Bir Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının GörüşleriArticle322953223174