Aydın, BülentBuluk, BuketEşitti, BekirKızıldemir, Duygu Efe2025-01-272025-01-2720212147-8775https://doi.org/10.21325/jotags.2021.820https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/465918https://hdl.handle.net/20.500.12428/15334Gastronomi turizmine olan talep, yıllar içerisinde artış göstererek büyük bir pazar halini almıştır. Bu pazar, turistik destinasyonlar için de önemli bir rekabet alanı haline gelmiştir. Dolayısıyla bu pazara hitap edebilmek ve rekabette avantaj sağlamak için ülkeler tarafından da çalışmalar yapıldığı bilinmektedir. Türkiye de gastronomi destinasyonu olmaya çalışan ve bu yönde çalışmalar yapan ülkelerden biridir. Gastronomi destinasyonu algı ve imajını yansıtan önemli araçlardan biri de logodur. Bu araştırmadaki amaç, turizmin paydaşlarından biri olan ve gastronomi alanında çalışmalar yapan akademisyenlerin, Türkiye’nin mevcut turizm logosuna yönelik tutum ve düşüncelerini belirlemek ve gelecekte tasarlanacak gastronomi temalı bir logo için beklentilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda gastronomi alanında çalışmalar yürüten akademisyenlerden nitel veri toplama teknikleri kullanılarak veriler toplanmış ve analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada beş araştırma sorusunun cevabı aranmış ve elde edilen bulgular buna göre sunulmuştur. Sonuç olarak, mevcut turizm logosunun değişmesi ve yeni bir logonun bulgular ışığında tasarlanmasının gerekliliği ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmGıda Bilimi ve TeknolojisiTürkiye’nin Gastronomi Turizmi Logosunun BelirlenmesiArticle9287889810.21325/jotags.2021.820465918