Şenel, EnderAdiloğullar, İlhanUlucan, Hakkı2025-01-272025-01-2720141307-6477https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/182044https://hdl.handle.net/20.500.12428/18578Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin duygusal zeka seviyeleri, genel öz yeterlikinançları ve öğretmen yetkinlik inançlarının incelenmesidir. Çalışma, duygusalzeka, genel öz yeterlik ve öğretmen yetkinlik inancından oluşan bir model hipotezetmektedir. Farklı alanlardan 278 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Toplanan verilerPearson Product korelasyon, independent t-test ve one-way ANOVA ile analizedilmiştir. Hipotez edilen model AMOS programında analiz edilmişitir. Sonuçolarak, öğretmenlerin duygusal zeka, genel öz yeterlik ve öğretmen yetkinliğiarasında pozitif ilişki bulunurken, hipotez edilen model kabul edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiEXAMINATION OF EMOTIONAL INTELLIGENCE LEVEL, TEACHER'S SELF-EFFICACY BELIEFS AND GENERAL SELF-EFFICACY BELIEFS OF TEACHERSArticle82225232182044