Hacıömeroğlu, GüneyDeğer, Mehmet2025-01-272025-01-2720171308-91961308-7363https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/231631https://hdl.handle.net/20.500.12428/19876Bu araştırmanın amacı Sınıf Öğretmeni Adayları için Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği'nin geliştirilmesi kapsamında geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Geliştirilen ölçekte yer alan 4 alt boyut sırasıyla uygulama süreci, üniversite öğretim elemanı, öz değerlendirme ve okul yönetimi olarak isimlendirilmiştir. Her bir alt boyut için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı sırasıyla .82, .79, .73 ve .74 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin bütünü için güvenirlik katsayısının .86 olduğu belirlenmiştir. Ölçek 21 maddeden oluşmaktadır ve 5'li Likert tipindedir. Buna ek olarak, açımlayıcı faktör analizinde ortaya çıkan yapının ne derece uygun olduğunu belirlemek amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ortaya çıkan modelin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar, Sınıf Öğretmeni Adayları için Öğretmenlik Uygulaması Ölçeği'nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARI İÇİN ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASIArticle026548564231631