Köksal, DinçayAydın, Emine2025-01-262025-01-262024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCtxCdZhlfGgomvPRhiTsjDuMKIpR9cVfQ9xPrcjOj-D73https://hdl.handle.net/20.500.12428/10350Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim DalıTürkiye, geçmişte farklı medeniyetlere ev sahipliği yapmış çok kültürlü bir ülkedir ve bugün milyonlarca mülteciye ev sahipliği yapmaktadır. Genç mülteciler Türk okullarına devam etmekte, bu da sınıflarda çok kültürlülüğün artmasına neden olmakta ve öğretmenler hâlihazırda farklı etnik gruplardan öğrencilerin bulunduğu okullarda görev yapmaya başlamıştır. Benzer şekilde, öğretmen adaylarının (ÖA) da gelecekte bu çok kültürlü ortamlarda eğitim vermeleri beklenmektedir. Bu nedenle, bu karma yöntemler çalışması, üç Türk devlet üniversitesindeki İngilizce öğretmen adaylarının bu çok kültürlü sınıflarda öğretmeye hazır olma düzeylerini incelemiştir. Ayrıca, yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, üniversite, anne-baba eğitim durumu, yabancı bir arkadaşa sahip olma ve yurt dışı deneyimi gibi değişkenlere göre hazır olma durumları da iki anket ve hem ÖA hem de öğretmen eğitmenleriyle (ÖE) yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla incelenmiştir. Sonuçlar, ÖA'ların çok kültürlü bir ortamda öğretmeye hazır olma düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğunu göstermiştir; ancak ÖA'ların büyük çoğunluğu çok kültürlü eğitime hazır olduğunu ifade etmiştir. Öte yandan, hazır olmadığını veya hazır olup olmadığından emin olmadığının ifade eden bazı ÖA'ları da vardır. Özellikle, ÖA'ların kültürel açıdan duyarlı öğretime profesyonel olarak olduklarından kişisel olarak daha hazır oldukları bulunmuştur. Ayrıca, bazı ÖA'ları ülkenin herhangi bir yerinde öğretmenlik yapmaya istekliyken, bazıları çekingen davranmıştır. Son olarak, ÖE'lerin çoğunluğu ÖA'ların hazır olma düzeylerine ilişkin görüşlerine katılmamış; sadece birkaç ÖE, ÖA'ların çok kültürlü ortamda öğretmeye hazır olduğunu düşünmüştür.Türkiye has always been a multicultural country that hosted a variety of civilizations in the past and it is hosting millions of refugees today. The young refugees are attending Turkish schools, causing a rise of multiculturalism in classrooms, and teachers have already started to teach at schools, with students from minority groups. Likewise, pre-service teachers (PTs) as well are supposed to teach in those multicultural contexts in the future. Thus, this mixed methods study investigated the readiness levels of pre-service ELT teachers at three Turkish state universities to teach in those multicultural classrooms, besides it explored their readiness based on some variables such as, age, gender, grade, university, parental educational status, having a foreign friend and having been abroad via two questionnaires and semi-structured interviews conducted with both PTs and teacher educators (TE)s. The results revealed that the overall readiness levels of PTs to teach in a multicultural context were moderate; however, a majority of PTs expressed their readiness for multicultural education. On the other hand, there were some PTs who felt not ready and who were uncertain about their readiness yet. In particular, it was found that PTs personally were more ready for culturally responsive teaching than they professionally were. Besides, some PTs were willing to teach anywhere in their country, while others were timid. Finally, the majority of the TEs did not agree with PTs' views regarding their readiness levels; only a few TEs believed that PTs were ready for teaching in a multicultural context.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingThe views of the pre-service elt teachers and teacher educators regarding the readiness levels of the pre-service elt teachers to teach in a multicultural contextİngilizce öğretmen adaylarının ve öğretmen eğiticilerinin, ingilizce öğretmen adaylarının çok kültürlü bir ortamda öğretmeye hazırlık düzeylerine ilişkin görüşleriDoctoral Thesis1204894020