Topkaya, ÖzgürIşık, Şebnem2024-10-182024-10-182023Işık, Ş., & Topkaya, Ö. (2023). Dijitalleşme ve Emek Piyasasında İstihdam Hizmetlerinin Uyum Süreci Üzerine Bir Analiz: İşkur Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(3), 126-139.2757-573Xhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/75185/1217132https://hdl.handle.net/20.500.12428/6573Bu Çalışma Şebnem IŞIK tarafından, Doç. Dr. Özgür TOPKAYA danışmanlığında yazılan “Dijital Dönüşüm Çerçevesinde İŞKUR Hizmetlerinin Analizi” Başlıklı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Projesinin literatür ve araştırma kısımları güncellenerek türetilmiştir.The study aims to investigate the effects of digitalization on labor markets and particularly employment services. Descriptive analysis has been used to reveal the research problem of to what extent employment services has been effected from digital transformation. İŞKUR as state employment service provider is the focus of the study with respect to digitalization activities. The study concludes the necessity of digitalization in services for purposes such as digital cultivation for use, sustainability, profitability, and advancement; Regarding the transformation of digital transformation as an end user, it was emphasized that digital transformation can be made developable and there is versatility through these transformable platforms.Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılarak dijitalleşmenin emek piyasalarına etkisi özellikle de istihdam hizmetlerine yansıması irdelenmektedir. Doküman incelemesi ya da analizi bir nevi belge taramasıdır. İŞKUR’un verdiği hizmetlerde dijitalleşme düzeyi ve potansiyel alanların neler olduğu ortaya konulmuştur. Çalışma sonucunda sürdürülebilirlik, karlılık, ciro artışı, rekabet koşulları özel sektörün dijital dönüşümü gibi sebeplerle istihdam hizmetlerinde de dijitalleşme sürecinin gerekliliği vurgulanmış; dijital dönüşüm çerçevesinde kurumsal kaynak planlamasının gerekliliği ve son olarak dijital dönüşüm çerçevesinde hizmetlerin geliştirilmeye çalışıldığı ve bu hizmetlerin verildiği platformların etkinliğinin arttırılması ihtiyacının olduğu vurgulanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDigitalizationLabor MarketsİŞKURDijitalleşmeİşgücü PiyasasıDijitalleşme ve Emek Piyasasında İstihdam Hizmetlerinin Uyum Süreci Üzerine Bir Analiz: İşkur ÖrneğiDigitalisation and an Analysis on Harmonization of Employment Services: The Case of ISKURArticle33126139